Støv fra tegl efter skæring i zink skotrende

Hej LDS.

Jeg fik sidste efterår lagt nyt tegl tag på mit hus.
Der blevet skåret tegl til ved min zink skotrende.
Der lå en masse slibestøv og selvom det regnede og sneede
hele vinteren og vi har haft den næstvådeste sommer
er dette ikke blevet skyllet af. Jeg har nu været oppe og se
at det er ligesom om det har brændt sig fast. Hvordan i
h.... kan man få sådan noget af ? Det ser ikke så godt ud
med sort ædelengoberet tag med zink skotrende som er
orange .


Mik

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg har samme problem, har du fundet et middel til at fjerne det med?
Hej det er en klassiker. Har set det mange gange. Problemer er at dem der lægger taget ikke ved at zink er lidt følsomt inden det patiner. Det vil sige at lægger der støv fra tagsted på zinken patiner den støvet med ind i zinken. Støvet skal vaskes af samme dag.
Det vil blive mindre synlig med årene. Hvis du slet ikke kan leve med det. ja så skal der en ny skotrende til.

Man kan få en olie som er lavet til rengøring af zink. Brug denne olie sammen med ståluld. Det vil være mit bedste bud.
Mange tak for svar, vi skyllede samme dag, men synes stadig der er et orange skær Vi må prøve med den olie.
En grov skuresvamp og polermiddel kan anvendes, men er hårdt arbejde i hånden.
Ståluld dur ikke, så er der risiko for at der kommer rust.

Så brug en skuresvamp, eller en slibemåtte i nylon (som det grønne på skuresvampen, men kraftigere og fås i flere grovheder)
Tak for rådene...er der en af jer der også lige kan fortælle mig hvad der er fagligt korrekt og pænest når der sættes zink tagrender op. Vi har fået zink op og på forsiden af huset er vi ikke helt tilfredse. Blikkenslageren startede i hver sin ende, med det resultat at lige præcis over hoveddøren manglede der en meter. Der er så sat et stk på, men desværre ligner det at det har trukket fugt, ser lidt patineret ud...synes bare ikke helheds indtrykket er lige i skabet. Blikkenslageren siger det hurtigt udligner sig, skal jeg godtage den?
Din blikkenslager har ret, du udlinger sig hurtig, specielt her når der kommer lidt dug om morgenen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis