Historie fra det virkelige liv

Er i gang med at lave køkken. Skal have hjælp til strøm og ved ikke en kæft om strøm ud over at man kan få et ordenligt rap over fingerne og at det lyser fint om aftenen( og at det jeg skal have lavet, må jeg ikke selv (og vil ikke selv) rode med).  Tager kontakt til en lokal elektriker. Aftaler at han skal lave strømmen i mit køkken og lidt andre el ting... Kommmer han – Ja han stikker kort hovedet ind og giver mig noget kabel og beder mig trække 5x1,5 og 5x2,5 i min skunk. Smider også nogle grønne bokse ind til mig som jeg skal murer ind i vægen i køkkenet (jeg tror faktisk slet ikke jeg må det når jeg kigger på hvad der står på nettet). Anyway de er muret ind og jeg synnes det ser ok ud (jeg har jo ikke prøvet det før). Jeg rykker ham flere for at han skal komme og sætte tingene sammen. Han lover mig flere gange at komme forbi, men han kommer ikke som aftalt og ringe gider han heller ikke. En aftale er en aftale og service er at møde op når man har lavet en aftale ( i min verden). Fik fat i ham i går og fik at vide jeg JEG skulle ringe til ham her til morgen kl. 8.00 så skulle vi igen lave en aftale.

Ringer til elektrikeren her til morgen og får beskeden at kan kommer dags dato kl 12.00. Endelig, det er jo dejligt at nu sker der noget. Så ringer kan kl 13.30 og siger han ikke kan komme!!!!. Jeg bad ham blive væk. Hvad fanden er det for en indstilling. Forlanger en fed time betaling og skider på sine kunder. Det kan sgu da ikke undre nogen at håndværkere har et dårligt ry. Håber snart at der kommer nogle flere polakker, litauer....som ønsker at arbejde og som ikke røvrende kunderne på den måde. Det går fandme for godt i Danmark når nogen driver forretning på den måde.    

Nu står jeg uden ovn og kogeplade og kan sandsynligvis vente en uge inden nogen har tid.

Er der en elektrikker i nordsjælland som kan trække lidt strøm og sætte nogle stikkontakter op må i gerne sende en PM.
 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nu ikke os alle sammen der er så dårlige til at melde tilbage. Modsat kan jeg så også berette om rigtig mange kunder som ikke melder tilbage som lovet efter fremsendt tilbud, aftaler, bestilling af varer osv. I rigtig mange tilfælde bliver man ignoreret på både telefon, sms og mail.....

Men fordi du har haft en dårlig oplevelse med EN håndværker, hvorfor skal "vi" alle sammen så have skylden ? Det kunne være rart for en gang skyld at høre om folks succes historier, men det gider folk ikke fortælle om, og der er ingen der gider læse dem eller høre på dem.

http://www.lyrk.dk
Kan godt være Naveren.
 
Beder jeg om et tilbud tror jeg ikke der er mange håndværkere der forventer et svar vedmindre de har fået opgaven.
 
Har tilgengæld oplevet rigtigt mange gange at håndværkere har fået opgaven, kommer ud kigger og lover en dato.
Når den er skredet 5 gange er der ikke meget humor tilbage.
 Har oplevet det med:

Skorsten med sving på. Kunne ikke selv nå det inden vinter. murer giver tilbud og dato. dagen før han skulle være færdig ringer jeg til ham og får at vide at det er en træls opgave og det ikke bliver. ( i gang selv )

Nedgravning af vand,kloak, kabler til ude lys. Dato aftalt. stod 4 mand og ventede ingen rendegraver.  ( endte med vi købte en gammel Ford 4550 og gjorde det selv )

Etablering af ny jord ( el ). Aftalt og bestilt for 2 år siden, ikke etableret.

Pudsning af 260 m sokkel. jeg gravede selv ud. lovet det færdigt for et md. siden . Kom ikke. Har selv pudset den.

Tror egentligt jeg kunne finde nogle flere.

Det korte er at håndværkere her i huset er opgivet.

Måske nok!

Men det er nu ikke så svært at spotte en fuser på forhånd. Eller efter første besøg.

1. Har du fået anbvefalet installatøren?
2. Hvorfor laver du aftale med ham uden at have set ham an? (Det er jo næsten værre end en "blind date")
3. Det første indtryk er næsten altid rigtigt. Skrot ham hvis du ikke kan lide ham eller hans opførsel! ( En håndværker der ikke kan overholde aftaler med nye kunder kan heller ikke overskue arbejdet.

Ring til en anden installatør, en der er kendt i lokalområdet, evt. har nogle folk ansat, han har fattet hvad det drejer sig om.
Jeg vil selvklart ikke skære alle håndværkere over samme kam. Jeg vil også meget gerne høre om gode oplevelser. Kan fortælle at jeg havde nogle polakker til at hjælpe mig på et tidspunkt og jeg har aldrig fået et bedre job udført. Jeg var meget tvivlsom om det ville gå godt, men det gik super ( der findes sikkert og dårlige oplevelser med f.eks. Polakker og her vil jeg heller ikke generalisere). Disse gutter kom til tiden, ringede når de ikke kunne komme, gjorde rent efter sig osv. De ville virkelig vise at de kunne det de var sat til at lave. Generelt er jeg rimelig åben over for folk og mistro er ikke det som tynger mig mest.
Desværre hører jeg ofte, at folk ikke er tilfredse med det arbejde de har fået udført. I sådan tilfælde mener jeg selvfølgelig, man skal sige fra. Selvfølgelig skal man også give ros og promovere en god håndværker eller forretning for den sags skyld. Det gør jeg også til enhver given tid. Desværre kan jeg ikke gøre det i dette tilfælde, med en så upålidelig elektriker, som ham jeg håbede kun hjælpe mig. Nu ønsker jeg ikke at hænge nogen ud ved navn og det er helt sikkert heller ikke det, som dette forum skal bruges til, men jeg mener at folk som stiller andre i en sådan uheldig situation, skal sgu ikke bare kunne gå fra bordet , uden at det får konsekvenser. En sådan elektriker burde ikke kunne få et job med den indstilling. Jeg skal i hvert fald ikke bidrage til det. Forhåbentlig kan jeg rede en eller anden fra at falde i hans klør. [
Jeg vil selvklart ikke skære alle håndværkere over samme kam. Jeg vil også meget gerne høre om gode oplevelser. Kan fortælle at jeg havde nogle polakker til at hjælpe mig på et tidspunkt og jeg har aldrig fået et bedre job udført. Jeg var meget tvivlsom om det ville gå godt, men det gik super ( der findes sikkert og dårlige oplevelser med f.eks. Polakker og her vil jeg heller ikke generalisere). Disse gutter kom til tiden, ringede når de ikke kunne komme, gjorde rent efter sig osv. De ville virkelig vise at de kunne det de var sat til at lave. Generelt er jeg rimelig åben over for folk og mistro er ikke det som tynger mig mest.
Desværre hører jeg ofte, at folk ikke er tilfredse med det arbejde de har fået udført. I sådan tilfælde mener jeg selvfølgelig, man skal sige fra. Selvfølgelig skal man også give ros og promovere en god håndværker eller forretning for den sags skyld. Det gør jeg også til enhver given tid. Desværre kan jeg ikke gøre det i dette tilfælde, med en så upålidelig elektriker, som ham jeg håbede kun hjælpe mig. Nu ønsker jeg ikke at hænge nogen ud ved navn og det er helt sikkert heller ikke det, som dette forum skal bruges til, men jeg mener at folk som stiller andre i en sådan uheldig situation, skal sgu ikke bare kunne gå fra bordet , uden at det får konsekvenser. En sådan elektriker burde ikke kunne få et job med den indstilling. Jeg skal i hvert fald ikke bidrage til det. Forhåbentlig kan jeg rede en eller anden fra at falde i hans klør. [
Annonce
Vi har en lokal elektriker installatør her i området der har en 2-3 svende under sig, han kommer for det meste og laver tingene SAMME dag som vi ringer og forhører os hos ham

Man kan også sagtens aftale en tid i f.eks. næste uge hvis det passer os bedre - og så kommer de rent faktisk til aftalt tid.
Jeg har brugt dem 4-5 gange efterhånden og pris eller kvalitet fejler ikke noget. Så de gode historier findes også...
Ja, det er sgu rigtigt, i sidste uge havde jeg en kunde der betalte sin regning til tiden. Det var fedt........

http://www.lyrk.dk
Den historie er LANGT!!!! fra enestående har selv arbejdet som håndværker og blev sendt rundt af mester og han havde ikke styr på hvad han havde aftalt med kunder osv. og der måtte man pænt tage imod skideballer fra kunder.
Af de få håndværkere jeg har haft til at arbejde på mit hus har jeg kun været tilfreds med elektrikeren. Mange håndværkere har haft det alt for godt de sidste 10 år. Men nu er det heldigvis ved at vende! for rigtig mange af dem der har pisset på folk.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Tja det gør vi også her i huset.( betaler til tiden ) men når der ikke bliver lavet noget på trods af aftale er der vel ikke så meget at betale eller ?
( sidste regning. 1500 .- for start af olie fyr. Kørsel 300 m, tid 5 min, men desværre fredag efter kl 15. Så det kostede) klokken var 16 og der blev trykket på den røde knap, var selv i Brest med en båd og fruen kunne godt huske at lufte ud men ikke at starte.
Gud bevare håndværkerstanden............
Skrevet af Naveren på 03 sep 2011 21:30
Ja, det er sgu rigtigt, i sidste uge havde jeg en kunde der betalte sin regning til tiden. Det var fedt........

He he, ja det er bare at holde fast i de kunder, for flere betaler slet ikke, og møder så heller ikke op i fogedretten når det kommer dertil.... så koster en en masse penge og tid, og man står bare senere, og har tabt endnu mere på kunder der render fra regningen...
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis