"Iskruningsmøtrik" - hvad hedder de i virkeligheden?

Hej.

Jeg har set noge møtrikker med et trægevind på ydersiden. Se et link her så i kan se hvad jeg mener:

http://www.nutserts.co.uk/Insert%20Nuts.htm

Hvad hedder de på dansk og hvor kan man købe dem??

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af thejokers på 31 aug 2011 04:16
Hej.

Jeg har set noge møtrikker med et trægevind på ydersiden. Se et link her så i kan se hvad jeg mener:

http://www.nutserts.co.uk/Insert%20Nuts.htm

Hvad hedder de på dansk og hvor kan man købe dem??

De hedder gevindbøsninger eller gevindindsatse.

Kan købes hos Bossard.

https://eu.shop.bossard.com/dk/index.cfm?app_page=0:31002:30002:117:6

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tusind tak for oversættelsen. Det ser dog ud til at Bossard kun sger engros, og ikke til privatkunder som mig. Nogle andre forslag til steder de kan købes?

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
Skrevet af thejokers på 31 aug 2011 06:03
Tusind tak for oversættelsen. Det ser dog ud til at Bossard kun sger engros, og ikke til privatkunder som mig. Nogle andre forslag til steder de kan købes?

Jeg ville prøve at ringe til Bossard og spørge hvem der forhandler deres varer - der er mange, der benytter dem som leverandør.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nu ved jeg ikke lige hvad størrelse og hvor mange du skal bruge - men jeg har en kasse ( fået som vareprøve ) som du godt kan få nogle af.

Det er BN 242 - M8, messing.

Vi køber kun til produktion i hele kasser og vi bruger ikke den type mere.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce

-jeg har tidligere købt dem hos Carl Ras A/S

 

mv

gug

Hvad skal de slås i? hvis det er MDF eller spånplade kan du få nogle i IKEA der slås i fra den modsatte side. Men det forudsætter jo at bagsiden ikke bliver synlig
Skrevet af pilehave på 31 aug 2011 13:17
Hvad skal de slås i? hvis det er MDF eller spånplade kan du få nogle i IKEA der slås i fra den modsatte side. Men det forudsætter jo at bagsiden ikke bliver synlig


Den type trådstarter efterlyser skrues i ligesom en træskrue, de " slås " ikke i - der er så maskingevind indeni

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Du kan få dem i byggemarkedet, godt nok med kærv i stedet for unbrako.

Bent.
EISOE: Det er sørme er finkt tilbud at jeg kan nasse et par stykker af dig - kan jeg ikke finde dem, så skriver jeg dig ige en besked. Jeg vil dog gerne give en 6-pack for ulejligheden.

Carl Ras har dem ikke på deres hjemmeside, med mindre de kalder dem noget andet - hvis i kan finde dem på deres side, så link gerne.

Bent Andersen. Hvilket byggemarked. I Silvan, Bauhaus, Biltema, Harald Nyborg og XL-byg har de kun islagsmøtrikker, som kun fungerer fra "bagsiden". Jeg ville som ganske rigtigt sagt gerne have dem med maskin-gevind inden i, og "træskrue" på ydersiden.

Jeg skal bruge dem fordi jeg er ved at bygge en båndsav i kirsebærtræ, med en 1,5 HK elmotor fra en gammel kompressor, og disse gevindbøsninger ville være geniale til at holde de to klinge-guider, og efter jeg fandt ud af de fandtes så er de en 17-18 andre ting jeg gerne ville bruge dem til.

Tak for svarene alle sammen

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis