Outrup vs Storke tilbud

Hej

Jeg har modtaget to prismæssigt meget forskellige tilbud på udskiftning af vinduer og døre i stueetagen på mit rækkehus. Tilbuddene omfatter flg:
1 dobbelt terrassedør med 1 glas i hver dør 178,8 x 210,8 cm.
1 indadgående facadedør med 3 glas 88,8 x 211,8 cm
2 topstyrede vinduer med 1 glas 94,8 x 131,8 cm  
Inklusiv montage.

Pris hos lokal tømer med Outrup vinduer ca 51.000 kr inkl moms.
Pris for Storke vinduer hos et fima med speciale i vinduessalg og montering ca 34.000 kr.

Det er en forskel på 17.000 kr!! Synes det er meget. Hvorfor skulle jeg ikke vælge Storke vinduer og spare en masse penge?
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er du sikker på de 17.000 kr ikke er montering ? og de 34.000 kr er UDEN montering af vinduer.

http://www.lyrk.dk
Selvom 17.000,- lyder lige lovligt dyrt for montering af 2 x døre + 2 x vinduer, så tror jeg Naveren har fat i noget af det rigtige.

Men ellers ville jeg da ikke være i tvivl, og taget tilbuddet fra Storke.
Den lokale tømrer kender måske janL og har derfor tillagt BK tillæget.

Hvor B står for besværlig. Og K for kunde :o)
Ja begge priser er inkl montering. Har nu fået en tredie pris fra et andet vinduesfirma. Den siger 37500 inkl moms, så den lokale tømrer er vist lidt dyr.

Men hvad med kvaliteten. er der grund til at give ekstra for Outrup i forhold til Storke?  

Tilbudene gælder træ, hvordan er det med træ/alu? Er der nogen der er bedre til det end andre?
Nej, Outrup er på ingen måder værd at betale ekstra for i forhold til storke.

Og træ/alu er noget skrammel hvis spørger mig, køb hellere nogle ordentligt trævinduer.
Annonce
Jeg købte en mængde Storke vinduer og døre for 16 år siden og de er alle i fineste stand, selv om vedligeholdelsen har været en smule mangelfuld.

Med venlig hilsen
ktm

 

De fleste træ/alu vinduer er lavet ved at sætte en aluprofil udenpå et trævindue. Jeg har svært ved at se hvordan det skulle være "noget skrammel".

Uanset hvad lyder Outrup "tilbuddet" alt for dyrt. Der er måske vinduer og døre for 25-26.000 og det resterende beløb kunne holde en tømrer beskæftiget i adskillige uger.
Et trævindue med en aluprofil klikket udenpå danner kondens, samler fugt og vand og holder på selv samme, det er svært at vedligeholde, det er dyrt at skifte farve, og man har ikke de store chancer for at se om indtrængende fugt/vand bag ved aluprofilerne er i gang med at nedbryde det reelle vindue.

Vedligeholdelsesfrit betyder ikke at det holder evigt, tværtimod, det betyder det er svært at vedligeholde.

Hvor meget skal der laves udover vinduet ? Skal der laves indvendige lysninger med vindueskarme ?

Men ja, de 25000 kr dækker en tømrersvend i næsten 14 dage. inkl moms

Men ingen af os aner hvad de tilbud indkluderer, og hvad der reelt skal laves ud over vindues udskiftning

http://www.lyrk.dk
Skrevet af Naveren på 30 aug 2011 22:26
Et trævindue med en aluprofil klikket udenpå danner kondens, samler fugt og vand og holder på selv samme, det er svært at vedligeholde, det er dyrt at skifte farve, og man har ikke de store chancer for at se om indtrængende fugt/vand bag ved aluprofilerne er i gang med at nedbryde det reelle vindue.

Vedligeholdelsesfrit betyder ikke at det holder evigt, tværtimod, det betyder det er svært at vedligeholde.

Kunne ikke have skrevet det bedre selv....

Nu skal det jo ikke blive en diskussion om træ/alu, men jeg er ikke enig med jer

Naveren; du gentager vand 3 gange; kondens, fugt og vand. Fordelen ved træ/alu er at al slagregn rammer aluprofilen. Som iøvrigt er udluftet på alle de vinduer jeg har set tegninger på.

Men har du helt reelt set en træ/alu vindue der er rådnet? Eller er det bare spøgelser

Træ/alu vinduer af fornuftig fabrikat har aluprofiler du kan afmontere med et lille stykke værktøj. Så man kan fint komme ind og kigge hvis man er nervøs.

Synes I også Velux ovenlysvinduer er "noget skrammel"? For de er da lavet på samme måde...

Skifte farve på vinduer var vist noget man gjorde i gamle dage. De rædselsfulde blå vinduer jeg havde i mit blev i hvert tilfælde malet hvide
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også