Mindre støbearbejde

Står og skal støbe et mindre projekt i beton. Det drejer sig om ca. 3 meter i 15 gange 20 cm. Hvad er smartest? At lave det hele i en trillebør og hælde det i en forskalling? Og kan jeg købe sand/sten blanding i byggemarkedet, jeg bare blander cement og vand i? Eller hvad ellers? At bestille en betonkanon er vist overkill ;-)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Blan du bare i trillebøren, bland sand/sten og cement grundigt først, tilsæt derefter vand.

Har du en kraftig boremaskine, kan du bruge et "piskeris" og en murebalje.
mvh jens

Det er vel nu nærmere 135 liter
Så en 2 - 3 gange i trillebøren, skulle nok være på sin plads.

(hvis det er 15 cm x 30 cm x 300 cm.)

mvh jens

 

Jeg går ud fra at en 1-2-3 blanding er OK, og det er noget, jeg kan hente på en trailer i byggemarkedet??
Du henter støbemix i trailer i TØMMERHANDLEN.
Cement henter du osse i trailer i samme handel.
Men vandet henter du ved hanen - den kolde.
Skovl medbringer du selv. ;o)
Annonce
Det bør dog inskydes at du i nogle xl byg også kan købe vandet.
Hvis du bare køber en 70 flasker burde du have mere en rigeligt ;-)
Jeg henter altid hos en vognmand der også sælger grus ofte er det håndøre til kaffekassen jeg skal af med. i Xl er det noget dyrere. mon ikke der er sådan en i nærheden af dig.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Jeg henter også hos en lokal vognmand, sidst hentede jeg ½ m3 sand, det kostede den svimlende sum af 50 kr. Men så fik jeg det også læsset, med en minnilæsser.

mvh jens

Hej egoland
har du løst opgaven ?
Ellers er tilfældet at jeg også bor i 8530 og netop i dag er løbet tør for støbemix, og påtænker at hente en trailer fuld.
yderligere er jeg indehaver af piskeriset med motor ;-)

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis