El tilslutning / skift af ledning - Vaskemaskine?

Hej Alle,

Har læst en del indlæg omkring el tilslutning af vaskemaskine, men da jeg slev hoppede i gang med at skifte ledning på min egen vaskemaskine opstod der problemer.

Kan ikke finde ud af, at få den blå og den brune ledning ud af min vaskemaskine.

Det hvide plastik stykke er helt bar hele vejen rundt, kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan trykke ned, så jeg kan få ledningerne ud.

Vaskemaskinen er en AEG L16810 - Brugsanvisning.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er helt ny på EL/VVS fronten.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og jeg kan se at du er inde og rode i noget hvor du ikke har noget at gører, der skal en autoriseret elindstalatør på der.
Tilledningen er sandsynligvis afsluttet i såkaldte spadestik og kan derfor sidde ret fast. Du skal trække udad samtidig med, at du vrikker stikket lidt fra side til side. På side 50 i brugsanvisningen står nævnt, at tilledningen kun må udskiftes af kvalificeret personale. Dette skal du lige have for øje, når du går igang. Spadestikkene er engangsstik og kan derfor ikke genbruges, og der skal bruges specialværktøj til at presse nye stik på.

fase
Såvidt jeg kan se ud fra dine billeder, er der en spærring på stikket.

fase
Skrevet af Håndværkeren på 26 aug 2011 08:31
Og jeg kan se at du er inde og rode i noget hvor du ikke har noget at gører, der skal en autoriseret elindstalatør på der.

http://energifyn-net.dk/da/installationer.aspx

Når strømmen er afbrudt, må du selv udføre disse elarbejder i din bolig:

bla bla..
Reparere elapparater – f.eks. udskifte den ledning, der fører strøm til apparatet (en tilledning) og udskifte en fatning.

bla bla...

Kunne være du lige skulle være helt sikker inden du svarede..

/cs

Skrevet af csteinod på 31 aug 2011 09:44

http://energifyn-net.dk/da/installationer.aspx

Når strømmen er afbrudt, må du selv udføre disse elarbejder i din bolig:

bla bla..
Reparere elapparater – f.eks. udskifte den ledning, der fører strøm til apparatet (en tilledning) og udskifte en fatning.

bla bla...

Kunne være du lige skulle være helt sikker inden du svarede..


Nej nej - Håndværkeren ved ALT

Ingen grund til at sætte "Viden" over styr med fakta..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Annonce
Det skal måske rettere være at:
har du ikke den fjerneste ide om hvordan en sådan udskiftning skal laves, har du nok ikke det grundlæggende kendskab til elektriske installationer i maskiner.
En sådan udskiftning er relativ simpel, og burde ikke give de store kvaler

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis