Skimmel på lærk - Rodalon vs Boracol vs Protox....

Er der mon nogen der har noget klogt at sige om de tre produkter? Prisen ansporer mig til at prioritere Rodalon>Protox>Boracol, men en bedre/mere langsigtet effekt kan jo vende tingene på hovedet...

Træet er sibirisk lærk som terasse-dæk. De blev forbehandlet med Rodalon og fik så Gori 22. Men det har ikke bremset de små sataner, så nu er der sorte pletter (dog stadig på mindre områder).

Hvad med Klorin til at arbejde de sorte pletter væk?

??

PS: jeg var klar over problemet på forhånd, så jeg har kun brug for gode råd ;-)

Mvh Morten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder ikke som om Rodalonen, har haft den ønskede efekt

Måske du skulle prøve andre alternativer?

Jeg beklædte min Carport med lærkeklink, jeg forbehandlede med en middel jeg ikke lige husker navnet (kan finde de frem) Det skulle have samme aktive stof som Rodalon, dog rigtig mange mere konsentreret.
Den er stadigvæk fin indvendigt, hvor den står natur, udvendigt er den malet sort med gori 100.

mvh jens

@ Naver: med mindre det er kode for et af de tre produkter jeg ønskede info om (eller lignende af interesse) kan jeg ikke se relevansen?

@ Jens: Rodalonen havde faktisk OK forebyggende effekt på dækket, men trappen som blev lagt senere fik mere angreb, måske fordi det begyndte at regne lige efter forbehandlingen...

Mvh Morten
Jeps - Rodalon skal have tid til at virke.
Så vidt jeg husker, står der på flasken, at det skal sidde i 4-6 timer for at opnå en langtiseffekt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også