Skæve profil brædder til loft - er det et problem?

Jeg er ved at  beklæde mit loft med profilbrædder, og da Bauhaus havde udsolgt den anden dag købte jeg desværre hos Jem og Fix (valgte ellers de dyreste...).
Men de er p.... skæve.
Hvis jeg sætter feren i gulvet på midten af brættet gaber den med flere centimeter i begge ender.

1) Er alle profil brædder sådan eller er det fordi jeg har købt noget møg?

2) Er det ok at tvinge brædderne ind på plads selvom de er skæve - jeg sømmer fordækt i feren, så der er måske ikke så meget hold i brættet  som hvis man sømmede midtpå.

3) Kan jeg forvente bedre brædder i Bauhaus?

4) Skal profilbædder være snor lige?

Med venlig hilsen

Lasse
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De bliver da ret besværlige, at så sat op.

Jeg har lige sat hvidpekmenterede, profilbræder op i mit fyrrum, jeg købte den i XL, de var fra NOELVEN de var i pakker med 6 styk, og 3,6 meter lange, og endenotede, mener jeg gav kr 90 pr m2
De var helt lige...


mvh jens

 

Normalt er loftbrædder nogenlunde lige.

Men de er jo så tynde og bløde at de sagtens kan bankes sammen.

Når du sømmer fordækt så kan du måske slå flere dykkere i hver "sømpunkt"

Men næste gang så køb nogle ordentlige brædder. De loftbrædder j+f sælger kan i bedste fald anvendes i sekundærer rum - f.eks. i hundehuset. :o)
Hvad med at levere de skæve brædder tilbage og få pengene retur.....

Så er du langt bedre rustet når du køber dem et andet sted.. altså lige kigge efter om de er vind og skæve.. de bør de ikke være... Og hvis di bestiller dem på en tømmerhandel, så bør det være en ordentlig vare du får leveret... Også uden at du skal kontrolere dem enkeltvis....

MVH Njord

MVH Njord
j&f tager ikke vare retur fordi de er skæve.
De fleste brædder du køber hos j&f er skæve.
Jeg har selv købt profilbrædder hos jem&fix, og synes nu de fleste er okay, der er nogen skæve imellem, og dem må man så pille fra, ud af 6 pakker brædder med 6 i hver, var der 5 stk der ikke kunne bruges, 3 fordi de var for skæve, og 2 med mindre fejl i overfladen..
Annonce
Du er da vist en flink mand pizzabager.

Ud af 36 brædder et spild på 5 = ca. 14 %

Hvad ville du sige til når du næste gang køber en kasse øl og de 4 af øllerne er udrikkelige pga. gærsmag? :o)
Skrevet af hpox på 23 aug 2011 08:25
Du er da vist en flink mand pizzabager.

Ud af 36 brædder et spild på 5 = ca. 14 %

Hvad ville du sige til når du næste gang køber en kasse øl og de 4 af øllerne er udrikkelige pga. gærsmag? :o)

hehe med hensyn til øllene vil jeg blive groft skuffet, medmindre jeg har fået dem til halv pris og derfor købte dobbelt så mange..

hvis man ved der er et spild og brædderne er væsentlig billigere køber man bare lidt flere.
når der her tales om kvaliteter, synes jeg at bemærke at flere og flere trælaster putter skæverter, bomkanter og knastudfald ind i pakkerne. Ikke de færdigtpakkede fra savværkerne, men dem de pakker før evt. lev. Det er sk... irrriterende af et læs stern og man så skal skarre. Det gælder både alm. lægter, terrassebrædder, reglar og rustikker. Færdigtsnørede lægter har som regel de midterste med bomkant. Dem kan man ikke se udefra. Æv!

 

Træ SKAL være skævt.

Og der er visse krav til hvor dårligt styrkesorteret træ må være eks. T1 lægter og spærtræ.
Alt hvad der usorteret må være så ringe det overhoved kan være.

Det er op til den enkelte trælast selv at sætte bundstandarden.
Der er stor forskel på at bestille træ og hente det selv. mig og min far byggede overdækkede terrasser med et par års mellemrum, jeg hentede selv mit træ og stolper i jem&fix, og kunne derfor vælge de bedste (stolper), min far bestilte sit fra Xl byg, hans var med store revner og flere skæverter, mine som jeg selv havde valgt var naturligvis lige og uden ret mange revner..

og nu er det ikke fordi jeg vil sige Xlbyg har dårligere træ end jem&fix, men når man bestiller tager de bare dem der står forreste, som jo er dem alle dem som selv henter er gået uden om. kort sagt, man får lortet..

Har man mulighed skal man hente sit træ selv, så kan man se hvad man får..
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis