Inddrage del af lade til beboelse?

Hej. Vi har købt en gård, hvor stuehus og lade er bygget sammen i vinkel. Vi vil gerne inddrage en del af laden, dels til en mindre udvidelse af badeværelset, som støder lige op til laden, og dels til et vaskerum/walk-in closet. Da badeværelset støder lige op til laden, skulle vand og afløb være nemt at komme til. Jeg forventer ikke, at det skulle blive et problem at få byggetilladelse. Er der nogen, der har et frisk slag på tasken, hvad kvadratmeterprisen kunne blive? Laden er muret, og vaskerummet kommer til at ligge lige op af det rum, hvor Stokerfyret står - og så kunne dette rum, der ikke er tilstrækkelig isoleret, blive isoleret i samme omgang. Jeg forestiller mig en "kasse" inde i laden, så materialet er sådan set ligegyldigt, set fra et æstetisk synspunkt - det bliver pris og isoleringsværdi, der kommer til at afgøre det. Jeg tænker mig at finde en tegnestue, der kan lave tegningerne, og så vil jeg nok lave så meget som muligt som selvbyg. Jeg forestiller mig, at det skulle kunne lade sig gøre for en 3-4000 pr. m2 - er det realistisk? Venlig hilsen, Sussi.

Sussi.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er dyre rum, du vil igang med, som kræver meget autoriseret arbejde. Jeg tror du skal belave dig på noget i retning af 10.000 kr. pr. m2, hvis du vel at mærke virkelig selv tager grundigt fat.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis