Tilskæring af tagsten af tegl

Er det nødvendigt med en diamantklinge eller kan en stenklinge gøre det i vinkelsliberen?

Jeg vælger muligvis en engoberet teglsten med særligt behandlet og afvisende overflade (Ravensberger). Tilskæring ved skotrender efterlader imidlertid stenen 'åben' i kanten efter tilskæringen, og vel meget modtagelig for begroning. Hvad gør man ved det, findes der særlig 'maling' at behandle kanterne med?

mvh.
Lars A.


 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv prøvet med stenklinge og synes ikke det fungerede for mig - diamantklingen laver et renere snit, husk sammenlimning + tid til hærdning til nabostenen inden du mærker op og skærer til.
Til snitfladen skal din tagstensleverandør have en maling der matcher farven på resten af stenen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for gode svar.
Sammenlimning + hærdetid inden tilskæring lyder i mit hoved som noget, der vil tage meget lang tid ved grater og skotrender...

Hvilken lim kan I anbefale og hvor på de to sten lægger man limen?
Skrevet af lysandk på 07 aug 2011 21:41
Tak for gode svar.
Sammenlimning + hærdetid inden tilskæring lyder i mit hoved som noget, der vil tage meget lang tid ved grater og skotrender...

Hvilken lim kan I anbefale og hvor på de to sten lægger man limen?

Jep, grat og specielt skotrender er den tidskrævende del på en tag renovering.

Generelt bruger jeg V.Meyer tagsten klæber, den er ikke dyrere end de fleste andre producenters, og limes faktisk bedre end de fleste andre mærker, også er den hurtig hærdende.

Den limes også på "fugtige" tegl og tagsten, hvilket de fleste andre producenters klæber har store problemer med.

Takker, den vil jeg prøve at få fat i.

Vedr. limfladen har du netop svaret i anden tråd (Fuglegitter) - også tak for det!

Lars A.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også