Epoxy behandling af gulv i nybygget villa

Hey!

Jeg har planer om at få epoxy behandlet mit gulv i hele stueetagen i mit nye hus og ville lige høre om nogen kender noget til dette...

Skal det støbte betongulv forberedes på en speciel måde? (slibes finere eller lign.)

Hvad skal man regne med det koster pr. m2? (evt. hvis man gør det selv kontra får en autor. til det)

Her er et billede af det jeg ønsker:

http://imageshack.us/photo/my-images/163/skrmbillede20110807kl19.png/

 SELVBYGGER!!!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne næsten ligne et slebet betongulv, som har fået en form for coat.

http://www.dansk-gulvteknik.dk/betongulve.aspx

Jeg mindes at have læst en tråd herinde, hvor man brugte noget gør det selv epoxy fra Biltema - den kan du nok blive klogere af hvad angår GDS epoxy.
Eller det ku også ligne en 3mm gennemfarvet epoxybelægning, og så er det ikke noget man bare lige giver sig i kast med.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hello Epoxymand :-)

Kunne du komme med lidt priser på hvad man kommer til at give for en epoxy behandling af et gulv / KVM?
Jeg tænker personligt på et garagegulv, men kan se at Peter også er ude efter et prisniveau....

Du skriver at det gennemfarvede ikke er nogen man bare lige laver.... med det antyder du næsten at der er noget der er LDS egnet.. og så begynder jeg jo at være intereseret....

Fortæl gerne lidt mer om epoxy behandlinger generelt, med fordele ulemper, hvad de holder til og hvad der er af krav til underlaget... Rigtig gerne med henvisninger til hjemmesider og evt firmaer der er anbefalelesværdige... 
  
Hej Peter.

Skal vi snart se og høre lidt mere om hvordan det hele skrider frem... vi er sikkert en del der gerne vil høre mere...

MVH Njord :-)


MVH Njord

En epoxybelægning, udover et malet gulv er ikke et job for en lds'er.

Første trin er at gå gulvet efter for lunker og højderygge, er gulvet iorden så diamantslibes det med efterfølgende støvsugning, og primnig

 Andet trin er at gi gulvet et skrabelag, for at være sikker på at gulvet er fuldstændig lukket.

Tredie trin er så belægningen, en 3mm gennemfarvet en af slagsen.

Fjerde og Femte trin er så lak. Men ka godt undlades og så bare lade gulvet stå , men så ses slidtage også hurtigere.

En ca m2 pris for overnævnte behandling med lak ligger på omkring 750 kr ex moms.

Men der er mange forskellige slags belægninger, til et garagegulv ville jeg nok vælge en belægning der bestod af epoxy overdoseret med indfarvet kvarts og så lak. fordelen er at belægningen er skridsikker, men lidt sværrer at gøre rent, hvis du altså påtæner at moppe gulvet.
Ulempen ved en gennemfarvet belæging, er så at gulvet bliver møg glat hvis du spilder noget. men til gengæld er det dejligt nemt at gøre rent. Man kan også bare male gulvet evt drysse noget fint sand i så der er lidt skridsikring. Ulempen ved et malet gulv er at der næsten ikke er nogen lagtykkelse, så hvid du taber noget, er chancen for at du slår en flig af noget størrer end ved en belægning.  Men som sagt så er der mange forskellige slags systemer og løsninger. Håber i blev lidt klogere.

Ellers prøv at goggle chriscoating og fugefri gulve. God fornøjelse


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også