380v om til----->230volt

Hej! 

Sidder med det her problem at jeg har lavet et gammelt baghus om til et musik studie... 

Men mit problem er at jeg kun har to stik (altså til strøm). Det ene strømstik er på 230 volt og det andet er på 380v. Nu skal jeg bruge den del strøm og regner med at sætte stikkontakter op fra de to stik kontakter der allerede sidder, men for ikke at springe sikringer skal jeg bruge det på 380v. Men hvordan for jeg lavet et 380v stik om til kun at give 230v? 

-Tjalfe

Projekt: 

 

Lægge gulv i studie 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du laver ikke om på de 400V, men tager de enkelte faser og nullen og fører til dine kontakter. Du overvejer selvfølgelig om du kan leve med nullingsfejl - lidt trist at brænde alt dit udstyr af. Og du skal selvfølgelig også huske af din for-sikring skal skal være korrekt i forhold til det materiel du sætter op. Eller sagt på en anden måde: Lad din elinstallatør lavet det. Du kommer meget let galt af sted med noget, som ikke er helt let at lave korrekt!

Hvor stor effekt bruger dit udstyr egenligt? Er du sikker på, at du har brug for flere grupper? Eller kan du nøjes med en enkelt 13A gruppe? Det er muligvis lettere for din installatør at lave.
Du går i HN, og køber en af deres byggetavler --- den tilsluttes 380 v, og giver bl.a. 220v.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2264&Grp=&n=10
(beklager --- jeg kan ikke det smarte med at skjule linket)
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis