Påfyld kølervæske i varmepumpe?

Jeg har fået mig en utrolig billig varmepumpe, så vil gerne vide om jeg ikke selv kan fylde kølervæske på?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det hverken kan eller må du, desuden er det under et højt tryk hvortil der skal specielt værktøj til. Du skal have fat i en kølemontør.
Selvfølgelig kan det lade sig gøre, MEN, hvilket medium skal den pågældende pumpe have? og har man vakuumpumpe og fyldeventil?
Måske ikke den mest oplagte LDS-opgave, hvis man ikke kender til det i forvejen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej hvad betyder E9 (fejlmelding) 

Det er en thermex varmepumpe ca 6 år gammel.

Mvh Futte 


Futte

ja det lyder jo også mærkeligt jeg har købt en varmepumpe hos harald nyborg for ca 5 år siden den har stået i kassen siden .nu har jeg monteret den men jeg kan ikke finde nogen kølemontør der vil påfylde den væske .hele proplemet er kun at den har tabt væsken .de montøre jeg har talt med påstår at hele anlæget skal udsuges og tøres .og det forstår jeg ikke for køber man sådan en hos jem og fix eller harald nyborg kan den jo tilsluttes uden nogen proplen .så det jeg forstår ud af det hele når ens varmepumpe taber væsken ja så kan det ikke repares en ny varmepumpe koster ca.4000kr .men skal der påfyldes væske koster det nemt 6500kr det lyder jo hen i vejret og væsken har en prisforskel fra 400kr pr kg til 3000kr pr killo så der er nogle der vil tjerne nemme penge .så undersøg prisen først med hilsen johannes

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis