svejseapparat hvilken

jeg skal bruge et svejseapparat til noget med en gokart og nogle metal plader viller bare høre om i har´? nogle råd til hvilken svejser jeg skal bruge helst ikke en der skal bruge co2 flasker
 

altså alt i alt

et svejseapparat til noget tynd og mellem tykt metal uden flaske og til nogle rimelige penge


pis på det

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nikolaj1233

Skal det være nyt?

Ellers kunne du måske overveje at lede i Gul & Gratis & Den Blå Avis der er måske mulighed for at finde noget brugt til rimelige penge.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
skal du bruge det i jern tyndere end 3 mm bliver du nok nød til at kikke efter co2 svejser
mange af dem kan også svejse med tråd der ikke kræver flaske , men det er ret dyrt at bruge
er du ikke øvet svejser skal du også holde dig fra de helt små billige maskiner , de er svære at svejse med og går ret nemt istykker
det bedste du kan gøre er at finde en brugt svejser af et godt mærke , og så er der jo også tit flaske med til en brugt
har du først flasken , koster det ikke ret meget at få den fyldt , og du har den resten af livet
Et rigtig godt hobby svejseværk ville i mine øjne være et TIG værk. kræver erfaring og Flaske Argon, men utrolig stærk svejning, ingen sprøjt,

Ellers et brugt MIG/MAG (Co2 svejser) med flaske ville helt klart være et godt begynder værk.

Det var bare mine 5 cent, er Kleinsmed så du er velkommen til at skrive til mig ved spørgsmål,

PS. jeg har svejsede med de forskellige svejseformer der findes.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
tak for alle de gode råd da jeg er igang med at bygge en lille chopper til haven jeg skulle meget gerne snart star´te til at gå til svejsning men jeg aner stadig ikke hvordan hvis i stadig kigger med må i meget gerne skrive eller bare nogen fif´for begynder

pis på det

Jeg vil foreslå du køber en co2 svejser, den er nemmest at svejse med når man aldrig har prøvet at svejse før.

Kender du ikke en der kan svejse, som kan give dig et lille lyn kursus?

Ellers må du jo bare selv klø på, find noget materiale, du kan øve dig på.

Her er en manual fra migatronic, her er lidt grundlæggende oplysninger, om indstilling, svejsemetoder mv. på side 12 bla. du skal nok anvende modsvejsning.


mvh jens


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis