volvo penta m ms2 gear

Min md3 med ms2gear har nu ødelagt den 3die ferie hvad er der galt med med det f gear 
 geart vil ikke bakke. sidstegang satte det sig i frem,en anden gang i bak, har tidligere oplevet at de ikke ville bakke Det er nu den tredie ms2 der er kaput gearet, er monteret på en vp md3b


tveskæg

 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er så meget bøvl med din motor, så bare ud på den blå hylde med den !
Der findes da ting der er sjovere at beskæftige sig med i ens ferie, end ærgelser over noget der ikke dur.
Så du må nok indse at muldvarpe skindet skal frem i lyset, enten til en reperation hos en af dem der der kan det der, eller indstalering af en NY motor.
Skrevet af grandoldman på 02 aug 2011 08:54
Læser jeg det korrekt.. at det er 3. "gearkasse" der er i stykker??
Jeg tror at der er Volvo ejeren der formulere sig lidt underligt, som om vi kan læse hans videre tanker.

Det er den tredie gerkasse. første gang købte jeg en ombytnings. Den holdt uden mishandling til 200 sømil.Derefter en brugt den holdt næsten en ferie.
Motoren går udmærket bruger næsten ingen olie og starte villigt.
findes der en hydraulisk gerkasse til md3b der ikke fylder mere end den nuværende ms2.
der er næsten ingen plads at give af uden en større ombygning, hvad jeg gerne vil undgå.

tveskæg

 

Jeg ville nok tolke det således, den gearkasse er voldsomt overbelastet hvis den går i stykker så tit. Har du fjernbetjening på, kunne noget tyde på at geararmen ikke aktiveres rigtigt så der kun kobles delvist ind i både frem og bak. Der skal være et "klonk" når den er kommet rigtigt i gear. Det kan såmæn også være kablet til fjernbetjeningen den er gal med.
Annonce
har lavet aftale med en penta servicemontør om at se på problemet i næste uge. håber athan kan løseproblemet.

tveskæg

 

efter en gennemgang af kabelforbindelser og betjæningsgreb er ingen tvivl geret er færdig.
nogen der kænder noget vp md 2040?


tveskæg

 

bliver nok nødt til at gå til mulvarpeskindet.

tveskæg

 

Nogen der kænder til et andet gear end ms2,der passer til vp md3.

tveskæg

 

Hvis du vil prøve en gang til med ms2, så har jeg et der har siddet på en MD6.
Ser det ud som det kan passe?

MVH
Ulf


Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis