Bøvl med B&S motor

Hejsa herinde.



Jeg Har lige anskaffet mig en stiga villa med en 12,5 hk. B&S motor, problemet ligger bare i at maskinen til tider smider benzin i olien... har renset kaburatoren og skiftet olie, kørt en god tur på plænen og der var ingen problemer... Men da jeg i dovenskab ikke gad at starte den efter den havde stået og kølet lidt af, for at bagge den tilbage i værkstedet, skubbede jeg den, det resulterede i af motoren tog en lille omdrejning(hvilket ikke være noget problem) og derefter begyndte der stille og roligt af sive benzin ud i motoren, udstødning og kaburator.


Har pillet luftfilteret af og der var en smugle benzin i, tændrøret blev taget ud og det løb ud med benzin, drejede svinghjulet en omgang og der kom mere.
Har snakket lidt frem og tilbage med naboen om problemet uden nogen videre løsning...

Hvis motoren bliver stoppet normalt ved at tændingen bliver taget fra og der ellers ikke bliver pillet mere ved den, så skar der intet, men får motoren bare et bette nyk, så går det galt. har nu skiftet olie på den og renset den 3 gange, men med samme resultat.

hvad kan der være galt?

Æ´træsmed

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du lige har købt den så er det er fejl der dækkes af garantien. Jeg har aldrig hørt om problemet før, så det må være en fabrikations fejl.
Kaburatoren må lukke for tæt når den kan suge så meget benzin ind, der skal være en form for luftventil til svømmer huset. Så måske det er her fejlen ligger ?
Højst sandsynligt nåleventil eller svømmer der er defekt.

Tag motornr på maskinen, ser sådan her ud

xxxxxx-xxxx-xx

og gå ned til din lokale forhandler og sprøg dem
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis