varmtvandsbeholdere i serie

jeg har en 30 liters metro el-vandvarmer i mit sommerhus, som er nok når vi kun er os selv, men for lidt når vi har gæster.  Jeg er netop kommet i besiddelse af en 125 liters okce beholder, også el. Er der nogen problemer i at koble dem sammen så udgangen på 125 liters beholderen går ind i indgangen på 30 liters beholderen. Så kan vi nøjes med at tænde 125 liters beholderen når der er brug for ekstra varmt vand. Håber nogen ved det.
hilsen
Michael
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, og så undgår du også at vandet i 125L beholderen bliver "for gammelt" fordi det bliver skiftet ud, når der biver tappet fra 30L beholderen. Sådan ville jeg ingen problemer have med at lave det.

fase
Lyder da fornuftigt.
Jeg har selv puslet med samme ide, idet vi har ret langt fra VVB til de fjerneste tappesteder.
Jeg ville så sætte en lille VVbeholder ude ved de fjerneste tappesteder, hvor der i forvejen er et fordelermanifold, og derved opnå, at få varmt vand meget hurtigere uden at spilde så meget vand.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for svarene. God ide med at placere en beholder nær fjernt tappested. Tror I det er nødvendigt med et sikkerhedsaggregat ved hver beholder eller er det nok med et ved blot en af beholderne ?
hilsen
Michael
Skrevet af S. fabrin på 30 jul 2011 12:13
Nej, og så undgår du også at vandet i 125L beholderen bliver "for gammelt" fordi det bliver skiftet ud, når der biver tappet fra 30L beholderen. Sådan ville jeg ingen problemer have med at lave det.

Bare for så jeg forstår det korrekt, så vil du lade det uopvarmede vand gå i gennem 125 liters kedlen, så så kun bliver varmet op efter behov? Så det ikke bliver gammelt? Kunne blive aktuelt for mig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du bør nok for en sikkerhedsskyld sætte et sikkerhedsaggregat begge steder. En elopvarmet beholder kan få temperaturen til at stige til en højere værdi end en f.eks. fjernvarme opvarmet, hvor temperaturen er endelig.

fase
Annonce
Ja, det er korrekt opfattet.

fase
Jeg har selv netop denne opstilling derhjemme, vi gjorde det pga vores 4 personers spa så vandet i den første (set fra brussiden)bliver opvarmet en el/pille-fyr i nr 2 er det kun pillefyret, dvs vi altid har varmt vand til spaen, hvis lysten skulle melde sig......... og gider vi i en periode (fesk sommeren) ikke fyre op, så løber vandet bare igennem........ men jeg vil dog stadigvæk sætte sikkerhedsventilen på da det jo er en kontraventil, og trykket fra den ene beholder ikke vil kunne ryge ud af den anden.

Mvh

 

Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis