Så blev fryseren afrimmet....

Bare trist det var pga. strøm afbrydelse mens man var i sommer hus

Så den er lige tømt og en hel del mad er nu i skralde sækken.. Øv..

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det oplevede min datter i sit sommerhus, hvor nogle håndværkere skulle bruge strømmen fra stikkontakten. De glemte bare lige at sætte stikket til fryseren tilbage efter brug.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 29 jul 2011 21:27
Det oplevede min datter i sit sommerhus, hvor nogle håndværkere skulle bruge strømmen fra stikkontakten. De glemte bare lige at sætte stikket til fryseren tilbage efter brug.
Dejlige håndværkere må man sige

Håber de fandt en ordning på det..

Men herhjemme under ombygningen blev strømmen da kun afbrudt af Rene mens jeg var hjemme. Shit de bruger strøm sådanne håndværkere


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af Koludabyg på 01 aug 2011 15:37
Surt...!

Specielt hvis det er en rigtig stor fryser, men masser af is og mad i...
Heldigvis var det kun den lille køleskabs fryser der ikke kunne holde dey koldt nok så ikke så vildt igen. Men havde vi taget afsted på næste ferie som vi tænkte på, ja så kunne vi helt sikkert have tømt en stor kumme fryser


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jo da, de fandt i al mindelighed en løsning, men hvordan opgør man værdi at frugt fra egen have? og ikke mindst værdien af eget arbejde i den sammenhæng.
Men hvor der handles, der spildes.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Sidst lynet slog ned her hos os, og smækkede HPFI relæet var noget af det første jeg tænkte, dumt at vi ikke har naboens nøgle, da deres sikkert også slog fra. De var jo væk i 5 dage mere. Deres strøm var dog ikke slået fra den dag. Held for dem. Men det er dumt at man ikke husker sådan noget.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
V i var for år tilbage meget plaget af at HPFI-relæet slog ud, bare vejrudsigten varslede tordenvejr. Under et tordenvejr slog det ofte ud flere gange inden for relativ kort tid.
En installatørbekendt foreslog at sætte en slags elektronisk lynafleder på, jeg husker ikke den korrekte betegnelse. Det er en indretning som jeg forstår det, tager den spidserne af de induktioner lyn kan generere i ledningerne, hvad enten de hænger i luften eller ligger i jorden. Undskyld hvis jeg udtrykker mig dumt.
Siden dette apparat blev installeret, har vi ikke haft problemer med tordenvejr.
Apparatet "eksploderede" dog på et tidspunkt, hvor nogle elmaster blev påkørt og der kom strøm på nullederen, og der udbrød ild i installationen. :-(

Med venlig hilsen
ktm

 

KTM!

For nogle år siden havde du nok et HFI relæ, som i forhold til den ny udgave HPFI relæ, var mere følsom overfor spændingsspidser, tordenvejr og andre unoder på elnettet. Du har jo sikkert indenfor de sidste par år fået udskiftet dit HFI relæ med et HPFI relæ (det er et lovkrav). For at undgå miseren med den afbrudte fryser, kunne du få lavet stikontakt, som ikke blev afbrudt af HPFI relæet.


fase
Skrevet af ktm på 06 aug 2011 07:40
V i var for år tilbage meget plaget af at HPFI-relæet slog ud, bare vejrudsigten varslede tordenvejr. Under et tordenvejr slog det ofte ud flere gange inden for relativ kort tid.
En installatørbekendt foreslog at sætte en slags elektronisk lynafleder på, jeg husker ikke den korrekte betegnelse. Det er en indretning som jeg forstår det, tager den spidserne af de induktioner lyn kan generere i ledningerne, hvad enten de hænger i luften eller ligger i jorden. Undskyld hvis jeg udtrykker mig dumt.
Siden dette apparat blev installeret, har vi ikke haft problemer med tordenvejr.
Apparatet "eksploderede" dog på et tidspunkt, hvor nogle elmaster blev påkørt og der kom strøm på nullederen, og der udbrød ild i installationen. :-(

Du fik installereet en transientbeskyttelse.  Koster så lidt, men kan rede så meget.
Skrevet af S. fabrin på 06 aug 2011 08:54

KTM!

For nogle år siden havde du nok et HFI relæ, som i forhold til den ny udgave HPFI relæ, var mere følsom overfor spændingsspidser, tordenvejr og andre unoder på elnettet. Du har jo sikkert indenfor de sidste par år fået udskiftet dit HFI relæ med et HPFI relæ (det er et lovkrav). For at undgå miseren med den afbrudte fryser, kunne du få lavet stikontakt, som ikke blev afbrudt af HPFI relæet.



Ikke for noget, men der er da ikke et lovkrav om at udskifte sit gamle HFI relæ med et HPFI relæ, såvidt jeg ved er der da kun kommet et krav om at alle skal have enten HFI eller et HPFI relæ monteret.

Citat fra sik.dk

Fra 1994 har det været et krav, at alle nye boliger skal have en HPFI-afbryder. Fra 1. juli 2008 udvides kravet om en HPFI/HFI- afbryder til også at omfatte eksisterende boliger.v

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis