Hvilket mærke - diamantklinge til vinkelsliber

jeg skal skærer en del belægningsklinker (100x200x45) og vil gerne have en god men også prismæssig "rimelig" diamantklinge til min vinkelsliber (230 mm.)

Hvad skal jeg vælge..??

CarlRas har en ECO til ca. 190,-

belægningsklinker er omtrent som mursten!

Mange hilsner
Polite
 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lej dig hellere en ordentlig stationær vådskærer i en weekend
det får du et meget pænere snit med og det er også hurtigere ,samt det støver ikke

Tim  
 
Hej Svalebo

det har jeg også overvejet. Men jeg skal skærer en del rundinger til kloakdæksel og afløbsrør - tænker det går nemmer i fri hånd, eller kan man også det på en stationær vådskærer??

Mange hilsner
Polite
 

Hej !

Nej det er ikke sådan bare lige til , der vil det nok være en fordel med en vinkelsliber

Men stadig hvis du skal skære mange ville jeg klart foretrække en stationær , bruger det selv til eks. Herregårds sten

lidt som en tømmer bruger jo også en afkorter til sine snit for det meste ,og det gir altså klart et pænere slut resultat


Tim  
 
Hvis de er rigtige teglklinker du har, så er det en sej omgang at skære dem. En lille hobbymaskine kommer ingen vegne. Så gør, som svalebo foreslår , lej en vådskæremaskine. Ved rundinger, lav et lige snit og hul det så ud med vinkelsliberen. Det støver helt vildt.
Af ren nysgerrighed, hvad er det for sten.?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja, der vil være en hel del sten at skære, både med rundinger men også i smig.
Helt enig omkring hvad en afkorter kan, i forhold til rundsav eksempelvis - bruger som regel også selv det bedste grej, når jeg har råd, også til vinkelslibere
Lynæs: Belægningsklinken er den samme du kommenterede på i denne tråd: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/165370
En hårdtbrændt sten fra Egernsund teglværk.

Mange hilsner
Polite
 
Annonce
De er hårde. Du kan ved rundinger skære et smig fra midten af og ned, så rundingen  kun er i halvdelen af stenen. Det letter det lidt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

det store plus er at skære "runde snit" er at bruge en diamantbånd sav.
hvis det forfindes.!!!

Tak Lynæs og Svalebo.
Jeg har taget jeres anbefalinger til efteretning og valgt at købe en vådskærer.
jeg var så heldig at finde en nyere model med god klinge.
Kan skærer 110 i højden og 600 i længden, vejer 75 kg. og har en motor på 2,2 kw - så er vi vist ude over "hobby maskine"

Jeg glæder mig til at komme i gang...

Mange hilsner
Polite
 
Dejligt at høre

Rigtig god fornøjelse med arbejdet ,maskinen bliver du sku rigtig glad for

Venter spændt på noget feedback

Tim  
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis