pris på galvanisering

Hej.

Søger nogen der kan komme med en ca pris på at få galvaniseret et gammelt trailer stel?
Jeg har bygget mig en bådtrailer på stellet af en gammel trailer, og ønsker nu at få det hele galvaniseret på ny, men kan ikke lige finde ud af hvad det koster.
nogen der kender pris niveauet ca?
har hørt om kg priser, men er det emnets vægt eller vægten på det tilførte zink?

Mvh Christian


Mvh Christian

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vægten af den forbrugte zink.
Men du ringer til nærmeste galvaniseringsanstalt og forhører dig lidt om priser.
Da jeg fik galvaniseret kofangeren til min Landrover for 12-13 år siden kostede det såvidt jeg husker 20-30,-/kilo
-kofangerens vægt inden galvanisering - inkl. sandblæsning. et sted i Køge
Problemet er mere, at det drejer sig om et stort emne, der kræver et meget stort bad. Det er ikke alle, der lige kan klare det.
Når du spørger er det vigtigt, at du opgiver målet på emnet.
Husk at afdække stubaksler i samråd med galvaniseringsanstalten, og sørg for at skrue bolte i gevind, der skal bruges efterfølgende.

Måske ville en metallisering være nemmere at tumle?

Med venlig hilsen
ktm

 

ja den længste del er ca 2,6m resten er lavet i et firkant rør som er boltet på resten.

metalissering, er det ikke det samme som galvanisering?

Mvh Christian

Der findes elektrogalvanisering, som er en overfladebehandling hvor man anvender elektrolyse til at overføre beskytelsesmetallet til emnet, man vil behandle. Det kræver total neddykning i et bad. Kun udvendige flader behandles, idet behandlingen ikke kan komme ind i huller eller hulrum

Så er der varmgalvanisering. Her dyppes emnet ned i flydende zink, er det vist. Det kræver et voldsomt bad, men så kommer man også ind i hulrum, hvorfor gevind sikres med iskruede bolte. Det er den mest effektive behandling men også noget brutalt.

Metalisering er en metode, hvor man påsprøjter flydende zink med et specielt udstyr. Det er også kun ydre flader der kan rammes af "sprøjten" og dermed behandles.


Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Du skal helt klart vælge at få stellet varmgalvaniseret.
Det er ingen problem med et trailer stel. Og det vil være det mest holdbare. Hvilket du får brug for når den komme i nærkontakt med saltvand!!

Det er forresten min opfattelse, at de skruer godt op for prisen ved henvendelse fra private!
Så det er nok lige så billigt, at lade den lokal smed stå for galvaniseringen. Så klarer han jo også tranporten..

ja, har hørt på andet forum det hele skal sandblæses først, da der heller ikke må være gammel galvanisering, da det ikke bliver godt, så det løber hurtigt op, også ca 14kr for galvanisering x 100-120kg gods. han mener en smed giver ca 6kr ex moms.
så der er da en del i forskel.
gid man dog kendte en der kunne bare det ene eller det andet (-:
Det er mange penge at smide i en gammel/ hjemme bygget båd trailer, når en ny koster 6000kr.
Så måske jeg må leve med rust og møg og give den et lag hammerlak alligevel.

Mvh Christian

Det er ikke nødvendigt at fjerne gammel zink. Det sørger anstalten for at koge af inden galvanisering.
Gammel maling, gravrust og zink har ingen betydning. Det er vist kun silikone de ikke sådan lige kan få af....
nå, det var ikke lige det en anden sagde til mig, der kunne det syre bad ikke tage hverken det ene eller det andet.

Mvh Christian

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også