Hvordan pudser man med struktur

Jeg skal til at istandsætte facaden på mit hus, hvor der skal laves en del puds reperationer . Er dog i tvivl om hvordan man gør, da der er struktur i pudsen. Det ligner at der er en masse små sten i pudsen. Se billede som ligner det nøjagtigt. Se billede

Er dette en puds, som skal sprøjtes på? Eller hvordan gør man, og hvor kan blandingen evt. købes?

Håber I kan hjælpe:=)

Mvh.


Besøg min side om rengøring på rengoeringstips.dk

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der findes en håndbetjent stænkpudsemaskine, som kan lave en overflade, som billedet du viser. Det er nogle børster det stænker pudsematerialet ud.
Jeg ved ikke lige hvad man spænkpudser med...


google   stænkpudsemaskine

mvh jens 


 

Det er nu ikke rigtigt.
Maskinen Je_ns viser er en stænkpudsemaskine. Som ofte anvendes hvor man først pudser groft og siden stænkpudser. Stænkpudsningen bevirker at overfladen fremstår ensartet. Fordi stænkene virker skyggedannende på overfladen. Eller diffuserende. Kan man måske sige.

Overfladen på billedet er appelsinhud.
(Kendes fra kvinder over 40)
Og laves med rulle - tror jeg. I blød mørtel eller gipspuds.
Tak for svarene

Jeg tror jeg vil starte med at pudse fladt og derefter bruge en stænkpudsemaskine til at danne strukturen.

Jeg har forresten fundet en sådan stænkpudsermaskine i biltema til 199. - en del billigere end en sprehn model til over 1000,-, som ellers er det der kommer op når man søger efter en stænkpudsemaskine i google.

Endnu engang tak for hjælpen.

Besøg min side om rengøring på rengoeringstips.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis