Husmur og kogende vand

Hej

Nogen som ved om der ligger noget varmefølsomt (membran/isolering eller lignende) som kan tage skade ved kogende vand?

Det er pga myrer, og det ser ud til de har slået sig ned under/langs husmuren, hvor de løber frem og tilbage og ind i huset.

Kogende vand gør det af med myrerne, men spørgsmålet er om det vil skade noget omkring huset.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo umådelig an på hvor gammelt huset er konstruktionen iøvrigt.
Men jeg ville ikke være bleg for at bruge metoden.

Jeg har faktisk gjort det engang med et myrebo en lille meters penge fra huset.
Og som en rigtig general så omringede jeg boet ved udsprøjtning af myregift. Dernæst en stor gryde kogende vand i hullet. De myrer der undslap koge- og druknedøden i første omgang led en pinefuld død i myregiftens helvede.
Jeg måtte efterfølgende tåle betegnelsen Myreminator. :o)
Tak for svar,

huset er et almindeligt parcelhus bygget i 00'erne.

der er fliser som støder op mod huset og igennem små sprækker mellem fliser og husmur er der masser af myrer.

tænker om der er en isoleringsmembran eller lignende langs husvæggen som der kan gå hul på ved brug af kogende vand. der er ikke nogen synlig membran, kun beton, men jeg ved ikke om det ser anderledes ud under flisehøjde.

der er tale om vand fra elkedlen (1½ liter).

hvis det er der dronningerne holder til, så får man gjort det af med dem en gang for alle så vidt jeg kan forstå. der er så meget have, og så vælger de lige at bo op ad huset...
Tror ikke det er noget problem.
Egentlig køles vandet jo hurtigt af på sin vej ned gennem jordlagene.
Hvis der ligger fliser på området tror jeg faktisk ikke en gang at du kan skade dem væsentligt.
Men du kan jo prøve!

Ellers er næste skridt jo diverse husholdningskemikalier. f.eks vaskepulver.
Vandet bliver kølet ned til under skadelig/gavnlig temperatur inden det når ret langt ned. Og under fliserne kommer det slet ikke. I stedet kan du udlægge myregift i pulverform, som de små flittige fyre får på fødderne og på denne måde tager med sig med i boet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Når man glemmer at trykke på "send" inden man går fra computeren er der alle chancer for at en anden kommer først....

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ok takker for svarene!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis