Beplantning ved nyanlagt terrasse

Hej

Jeg er netop ved at få anlagt terrasse foran vores hus. I kanten af terrassen vil der blive lavet plads til beplantning. Nu er spørgsmålet så hvad det skal være for noget beplantning. Terrassen ligger i fuld sol.

Da terrassen ligger højere end haven må beplantningen ikke blive højere end 50-80 cm, da vi ellers ikke kan sidde på terrassen og kigge ned i haven.

Lige nu går overvejelserne på:

- Bunddækkerose, The Fairy. Men er bange for at det bliver lidt for "mormor" agtigt? Det skal lige siges at jeg er 29 år ;-)

- Kirsebær lauerbær. Det virker en anelse kedeligt?

- Lavendel. Den kan stå fint som en lille hæk, men jeg syntes at bunden ser en anelse kedelig ud når man kigger på nogle af dem som har stået nogle år? De bliver helt brune og tørre at se på i bunden - og kan man holden duften ud fra sådan en hel hæk af lavendel?

Jeg modtager gerne andre og rigtig gode bud på hvilken beplantning der kunne passe på vores nye terrasse!

/SAGL
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor dog kun en slags planter, du skal da være alsidig og få et stort udvalg af planter på den plads, ellers kan det da godt gå hen og blive lidt kedeligt at se på.
Spørg på en planteskole, der vil du kunne få rigtig god vejledning og der er ingen der siger at du behøver at købe alle dine planter der. Det er dog det sikreste
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis