Nyt tag (b7 eternit ) hvor lang tid vil det tage at få lang

Hej.

Kunne godt bruge en tidshorisont på hvor langt tid det ca vil tage 2 tømrer at lige 180 m2 tag (b7 plader )
Taghældningen er 30 grader og det er et sadeltag, altså ikke de store "forhindringer" heller ikke tagvinduer eller andet.
Det gamle tag er et skiffer eternit tag som jeg regner med bare bliver liggende og så montere det nye ovenpå.
Så hvis der er nogle der har langt et tag på ca denne størrelse vil jeg meget gerne hører hvor lang tid det tog

vh jimmi 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke at det vil gå hurtigere hvis de først skal montere nye lægter oven på det gamle tag, spørgsmålet er også om dine spær kan tage den extra vægt !
Enig - vægten kan blive et problem. Hvis målet er at bruge det gamle tag som undertag, vil det tidsmæssig være lige så hurtigt at fjerne det gl tag og lægge et dug. - Og måske tjekke tilstanden af træværket og isoleringen samtidig?
Du skriver det er eternit - er det fordi der er aspest i det, at du vil lade det ligge? Hvis du vil beholde det gamle tag - så vil jeg kraftigt anbefale at du får vurderet om huset kan bære denne vægt.

Jeg ved nu at der er meget jeg ikke ved - dette gør mig endnu mere nysgerrig.

Det kan sagtens klare vægten det er tjekket. isoleringen og spær er også tjekket, så ville sådan set bare gerne have en ca tid på sådan et projekt

vh jimmi
Jamen det er da utroligt svært at svare på, jeg tror ikke at der er nogen her på LDS. der begiver sig ud i spådomme.
Og den med at " det er da bare lige" går altså ikke, der følger altid noget uforudset med.
Spørg hellere en af de lokale Håndværkere
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis