Masseovn - i forbindelse med ombyggeri

Hejsa folkens

I forbindelse med vores ombyggeri - www.voresbyg.dk har konen ytret ønske om at vi får en Masseovn

Vi har googlet lidt, og fundet denne tråd på Google - bygselvmasseovn -

Er der nogen herinde der kender nogen steder man kan købe en masseovn i byggesæt? Og til en økonomisk pris?

Jeg har desværre ikke tid og overskud til at sætte mig ind i hvordan man bygger den bedste masseovn selv

På forhånd tak!

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Hejsa folkens I forbindelse med vores ombyggeri... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et gammelt hus fra 1890, som nok skal være rimelig utæt ligemeget hvad jeg gør for at lave det tæt - tror i stadig jeg bør lave et luftindtag under gulvet?

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Skrevet af jjdenmark på 21 jul 2011 15:51
Hvad med sådan en her, den er ikke en rigtig masseovn, men måske egentlig smartere.

http://www.bioovn.dk/masseovn/masseovn.htm
Jeg tror ikke du har forstået princippet i en masseovn ? Her fyres der hårdt i en time i døgnet !

Skrevet af Håndværkeren på 21 jul 2011 18:30
Nu må du altså se at få det lært, du må ikke bryde ind i en andens tråd med spørgsmål. Og hvad F.... har dit utætte hus med masseovne at gører.


Håndværkeren - denne tråd er min egen tråd så vidt jeg ved

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Den kan jo indmurres, så kan du gøre som med en masseovn.(næsten)

Jeg har set den i "action" hos min svigerfar og der er sådan et spjæld man kan trykke på og få vendt forbrændingen, så ovnen brænder nedad. Så rykker den hele kammeret af på meget kort tid, det ser helt vildt ud.

De bruger den i hvert fald helt på samme niveau som en masseovn, og det var noget lettere end at bygge en fra bunden, de har bare murret den ind i væggen, så hele væggen opsamler varmen.

Vi var hende og tjekke sidst på aftenen og væggen var stadigvæk varm.

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

Annonce
Skrevet af TheBuzz på 21 jul 2011 18:43

Håndværkeren - denne tråd er min egen tråd så vidt jeg ved

Ja det må du undskylde, der var jeg lige hurtig nok. Jeg beklager meget
Hej.. så er der fart på .. ha ha. En hurtig håndværker.... det sker ikke tit ;-)
Men ja. Jeg tror du med fordel skal tænke på luftindtag.. så kan du også selv bestemme hvor luften kommer fra, og derved undgå træk.. og i forhold til at "sætte" en ovn, er det jo en rimelig nem opgave ;-)..
Har du først sat ovnen og lavet gulv m.m. er det ski lidt svært at lave om... så jo..
Mvh Jan J
Jo masseovnen er jo ikke en ny opfindelse, de brugte samme princip i det gamle Romerrige, Deres badehuse, såkaldte Therma. Var hele gulvet og karene opvarmet via et system af røggange uden gulvene, selve ovnene var koloenorme og krævede store mængder brændsel, at der så af og til røg en levende slave sammen med brændet, tog man vist ikke så højtideligt.
Skrevet af helja på 21 jul 2011 19:23
Hej.. så er der fart på .. ha ha. En hurtig håndværker.... det sker ikke tit ;-)
Men ja. Jeg tror du med fordel skal tænke på luftindtag.. så kan du også selv bestemme hvor luften kommer fra, og derved undgå træk.. og i forhold til at "sætte" en ovn, er det jo en rimelig nem opgave ;-)..
Har du først sat ovnen og lavet gulv m.m. er det ski lidt svært at lave om... så jo..
Mvh Jan J

Yep jeg tror jeg lige for god ordens skyld sætter et luftrør til - hvor *tykt* skal det være? (Diameter?)

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Jeg ville nok lave det minimum samme dimension som skorstenens lysning. Den kolde luft har større densitet (kg/m3) og selv om al luft rent teoretisk skulle komme gennem røret vil luften dermed stadig løbe noget langsommere her end i skorstenen.

MVH Leo

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis