Masseovn - i forbindelse med ombyggeri

Hejsa folkens

I forbindelse med vores ombyggeri - www.voresbyg.dk har konen ytret ønske om at vi får en Masseovn

Vi har googlet lidt, og fundet denne tråd på Google - bygselvmasseovn -

Er der nogen herinde der kender nogen steder man kan købe en masseovn i byggesæt? Og til en økonomisk pris?

Jeg har desværre ikke tid og overskud til at sætte mig ind i hvordan man bygger den bedste masseovn selv

På forhånd tak!

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville jeg overhovedet ikke begive mig ud i, men lade en der bygger og ved en masse om masseovne
En sådan ovn er rimeligt specielt opbygget, og jeg ved at det skal være meget precist opbygget for at virke helt rigtigt.
jeg har set en hjemmeside på et tidspunkt, hvor kernen faktisk kunne fåes (eller blev sat op) som en slags samlesæt, og ikke skulle bygges op af små sten. Men som ovenfor skrevet. Få fat i en ovnbygger/ovnsætter. Så vidt jeg ved, så kan man få dem sat op som mere eller mindre med-byg. Så du får ovnsætteren til at lave det kritiske mht kammeret osv og får vejledining i resten. Dvs opbygning af resten af ovnen. Derudover er der mange andre aspekter som tørretid, de første fyringer i ovnen m.v. som du skal instrueres i.

SÅ i gang med google igen og find en ovnsætter og hør hvad priser er m.m.

mvh jan
Lån/køb bogen Finnish Fireplaces - Heart of the home

http://www.amazon.com/Finnish-Fireplaces-Heart-Albert-Barden/dp/9516821685

Den fortæller hvad du har brug for at vide og vil formentlig ovebevise dig om det fornuftige i at kontakte en ovnsætter. Jeg havde en på besøg for 8-10 år siden, og han tog 500 kr for ulejligheden. Vores daværende hus var opvarmet med billig fjernvarme og temmelig lille i grundplan, så projektet blev droppet.

Mht gør det selv ville jeg absolut anbefale at du kigger mod enten USA eller Finland. Masonry heater er søgeordet på Google. Tiiføj core eller hardware hvis du vil have fat i byggeklodserne.

Jeg har også en stak finske brochurer brochurer på kakkelovne og masseovne på loftet, men dem gider jeg altså ikke finde frem nu...

Held og lykke, og hold os lige opdateret. Masseovne er fascinerende...


MVH Leo

Var lige inde og se jeres hjemmeside/projekt. Hooold da op i får lidt at se til Men håber i kan holde dampen oppe hele vejen igennem.

Som ovenfor skrevet så kan i købe en masseovn, og projektet kan laves hvor det hele bliver bygget for jer, og ellers som medbyg i forskellige grader.
Se evt her http://www.traneconsult.dk/dk/finsk...ing/?s=128  
Der kan i downloade tegning m.m. fra

mvh jan
Annonce
Priser her:

http://www.traneconsult.dk/dk/finske+masseovne/priser/?s=127
Hej..
Hvis det bliver til noget (hvad jeg da håber det gør), så husk at tænke luft ind også. Med en masseovn kommer der en meget kraftig forbrændning og der skal en del ilt/luft til, og en del af dem der har bygget, bliver nødt til at åbne deres vinduer den time til 2 hvor der skal fyres op, for at få en rigtig forbrændning, hvilket godt kan være træls om vinteren.. så måske du ved samme lejlighed kan lave noget smart luftindtag.. Tror det ville være en god ide.
Mvh Jan J
En af mine gode venner har sådan en masseovn, og den taget luften udefra via et rør i gulvet der går ud i det fri. Så bliver der ikke suget varm luft ud af huset.
Hej Håndværker.
Præcis.. en god løsning.
Der er sikkert flere, men det er med at tænke det ind.. lidt træls hvis alle vinduer og døre skal stå åbne i 20g frost ;-)
Hvad med sådan en her, den er ikke en rigtig masseovn, men måske egentlig smartere.

http://www.bioovn.dk/masseovn/masseovn.htm

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis