motor kører hurtigt op og ned i omdrejninger og speeder kabel er løst.

Hej. Min bil kører op og ned i omdrejninger, og det har ikke noget med kold eller
varm motor at gøre. Den kører hurtigt op og ned mellem 1500-4000 omdrejninger.
Det kan stoppe efter 10 sekunder men starte igen hvis jeg rører ved speederen.
Nogen gange kan bilen kører uden at dette problem opstår. Min speeder pedal er sunket lidt ned i forhold til de andre 2 pedaler. Jeg har taget luftfilteret af og set at gas spjældet
bevæger sig i takt med at motoren kører op og ned i omdrejninger.
Kablet er løst, men jeg kan jo godt træde speeder ned og accelerere så helt løst er det ikke.
Hvad er der galt? Er der noget fjeder-værk som er for slap til at holde gas-spjældet i ro?
Hvorfor er mit gas-kabel lidt løst? Sidder der noget mellem pedal og kabel som jeg ikke kan se?

Er der nogen som kender løsningen på mit problem?

mvh

Elitebook
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at checke din tomgangs stepmotor...

I øvrigt så er det svært at hjælpe dig når du ikke bringer den mindste smule oplysningeromkring bil og motortype, så ovenstående er bare mit gæt

 

Hvis det havde været en Jaguar XJ12 HE, skyldtes det, at tomgangen er sat for højt.
Jeg ville prøve at sænke tomgangshastigheden ift. det nuværende.

Med venlig hilsen
ktm

 

En lille film som viser hvad der sker når jeg lige giver speederen et tap. Jeg prikker til den ved 16sek og igen ved 47sek, det der ellers sker er det som er problemet. Jeg synes ikke at selve tomgangen ser ud til at være problemet. Kunne det være lambdasonden, som kan lave så meget ravage?

http://peecee.dk/upload/view/316103

mvh

Elitebook
Jeg rensede strømfordelerdækslet og tændrørskablerne med motorrens og nu kører motoren perfekt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis