Rengøring af betontegl

Vil lige hører ang. højtryks spuling af beton tegl, man ødelægger vil ikke en belægning eller skal man efter behandle ????

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du højtryksrense taget?

Hvis det skyldes alger og mos vil jeg i stedet vælge at fjerne det ved at sprøjte afrenser på og lade det selv falde af eller fjerne det med en stiv kost.

/Mulle

 

 

 

Jeg betaler ca 1000 kr. årligt for at få mit ret store vinkeltag proff. algebehandlet 1 gang årligt.
Det er helt ubeskriveligt så godt det virker.
Det er ikke mange dage siden en bekendt, med undren kommenterede, at det er utroligt så flot mit tag stadig er, 16 år efter jeg lagde det!

Med venlig hilsen
ktm

 

Så er det tag da nok snart klar til udskiftning.
Det konstante kemikaliebombardement slider jo hårdt på overfladen.
Næste gang bør du overveje en vedligeholdelsesfri tagbeklædning, simpelthen et produkt der kan stå ude både sommer og vinter - uden opsyn!!! :o)
Næh nej, der tager du aldeles fejl, det er i allerfineste stand, ja faktisk bedre end nyt!
Men jeg tager det som regel også ind om vinteren.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Ok. Det må så være det man kalder tagbeskyttelse!
Netop, som fiskeren sagde!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af hpox på 22 jun 2011 08:26
Så er det tag da nok snart klar til udskiftning.
Det konstante kemikaliebombardement slider jo hårdt på overfladen.
Næste gang bør du overveje en vedligeholdelsesfri tagbeklædning, simpelthen et produkt der kan stå ude både sommer og vinter - uden opsyn!!! :o)

Alt er kemi i princippet. Salt ødelægger ikke betonsten i indkørslen, selvom vi salter løs. Det gælder altid om at bruge det der fjerner det vi ikke ønsker og samtidig ikke beskadiger det der ligger under. Algerens beskadiger ikke betontagsten.

Den normale opfattelse er at syre er den vildeste form for kemikalie - men i princippet er den harmløs, den skal blot fortyndes. Blander man eksempelvis saltsyre og afløbsrens har man rent saltvand. DET SKAL DOG BLANDES I RIGTIGT FORHOLD, ellers er man nok færdig med at snakke, hvis det indtages.

Apropo vedligeholdelsesfrit - hvor lang erfaring er der med dette? Asbest var jo også et superprodukt med bivirkninger :-)

Undskyld hvis jeg hugger lidt i tråden.

/Mulle

 

 

 

Asbest havde ingen bivirkninger rent holdbarhedsmæssigt.

Vedligeholdelsfri fås i 3 udgaver.
1. Vedligeholdelsfri kan betyde at man ikke vedligeholder - og er den almindeligste.
2. Vedligeholdelsfri kan osse betyde at der ikke sker nogen eller kun meget beskeden nedbrydning i materialet. Over en længere tidsperiode, f.eks. 50 eler 100 år
3. Men den bedste er når vedligeholdelsfri betyder at der ikke sker nogen eller kun meget beskeden nedbrydning i materialet. Over en længere tidsperiode, f.eks. 50 eler 100 år. Og at nedbrydningen opfattes som patinering. Samt at renholdelse er unødventig.

Og hvad var det lige for et byggemateriale der kunne det? mulle03!!!
Umalede asbestplader såmænd. Som de B5 bølgeplader der lå og til dels stadig ligger på fortrindsvis meget landbrugsbyggeri over det ganske danske land.
Synd at skadevirkningerne var så store for de arbejdere der fremstillede pladerne!
Nu anfægter jeg ikke asbestholdige byggematerialer som noget uholdbart skidt, tværtimod. Asbest er lidt som PCB holdige fuger. Et superprodukt der bare kan holde, men har den kæmpe ulempe at det er skadeligt ved kontakt. Nu er det nok ikke så tit man roder i taget i forhold til afdampningen fra PCB.

Jeg er dog den kritiske type hvad angår nye produkter/materialer. Der har været mange eksempler gennem tiden med nye produkter der ikke fungerede efter hensigten. En af de bedre var det kapilarbrydende lag, der selv blev nedbrudt/omdannet og begyndte at suge vand op.

Med mit spørgsmål til vedligeholdelsesfrie materialer var det ment som - hvor lang tid har det været markedsført og anvendt i DK.





 

 

 

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis