Naboen holder ikke sin grund

Hej med jer herinde!

Er der nogen der har et forslag, til hvad vi kan gøre ved vores nabo, de holder ikke deres have, så ukrudtet vokser ind gennem hækken og ødelægger den, der er også nogle træer der vokser i gennem og over hækken, vi har snakket med dem om det men der sker ikke en skid, så nu er jeg ved at være godt træt af dem, jeg overvejer at tage fri en dag og så gå i gang med min motorsav og buskrydder, mens de ikke er hjemme, men det er jo heller ikke så smart og så få en sag på nakken.

HJÆLP HVAD GØR VI!!!!

Mvh Heino Lunddal.


Heino Lunddal

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan spøre om du kan hjælpe dem mod en lille skilling eller andet.
og at ryde op i haven.
eller de hville give en tår benzin til buskryder og motorsaven.
og en gang kaffe med kage.

ellers må de ansette en havemand til opgaven.!!!!!
Der er ikke i dansk lovgivning et juridisk middel, der kan bekæmpe ukrudt i andres haver, for nu at citere herfra

Hans' forslag er nok den mest farbare vej frem. Altså at forsøge at forklare naboen, at hans handlinger (eller mangel på samme) er til gene for andre og gerne fulgt op med et forslag til løsning af problemet til alles tilfredshed.

Hej.

Jeg forstår på mange måder godt du er træt af en have de rikke holdes.. Min nabo gør helle rikke noget ved stykket ned mod mig! Men omvendt er der jo også dejligt fredeligt og ungerne bygger lidt huler i de tp tre rækker træer og buske, så der kan jo også være noget positivt i at man ikke gør noget :-)

Men jeg tror ikke du kan tvinge ham til at gøre noget. Smag og behag er som bekendt forskellig...
Kun hvis der er tale om desideret affald, hvor der kan trives rotter, så kan der påbydes oprydning og fjernelse af skidtet.. Eller hvis der er mange biler på grunden, jeg mener man maks må have 5 biler stående.. om der tælles både biler med og uden plader ved jeg ikke.. men det lyder lidt som om der mere er buske og træer der gror vildt og en nabo der holder mere af "grøftekant stemning" end polerede græsplæner....

Og så tror jeg det bedste du kan gære er at tilbyde en hjælpende hånd.... Og håber det bliver positivt modtaget..

Der er jo en del forskel på om der er tale om en nabo der reelt holder af diversiteten i en vild have, eller en der ikke kena overskue at holde den nede..

MVH Njord :-)

MVH Njord
jeg mener at kunne huske at man har ret til at beskære de træer der rager ind over jeres grund.
Jeg har samme problem med min nabo, og efter at have haft det i boligforeningen og selv snakket med ham osv, har jeg sagt til ham (hvilket han har accepteret) at jeg når jeg en sjælden gang imellem er i nærheden af en gift sprøjte, sprøjter ind over hegnet.
det er blevet løsningen på det her, omend det er træls.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
måske kan du bruge dette til noget
http://www.bolius.dk/netop-nu/naboskab/

mvh
Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis