Glasfiber

Hej

jeg har en 26 fods glasfiber jolle.. Den står pt på land.  Da je er ved og kølhale... Nu mangler jeg og gøre noget ved dækket, men er lidt i tvivl om hvad der kan gøres. Det e etdæk som bliver brugt til fiskeri med garn, så det må godt være slidstærkt

Håber på goderåd her : )

Bjarne
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bjarne.
Du må kunne beskrive det lidt bedre, eventuelt indsætte billede af det du snakker om. For er det sidedækket eller dørken du snakker om, hvis båden er af glasfiber, er det mest almindeligt at dækket også er af glasfiber, og om du kan slide det op hvis det er lavet rigtigt, er jeg da ret meget i tvivl om. Jeg har endnu ikke set en glasfiberbåd der bruges til garnfiskeri, hvor nettene slæbes ind / ud over dækket, været andet end lidt ridset.
Jeg har desværre ikke lige nogle billeder. Men det er dækket, dørken er jo indenfor....

Der er tidligere blevet malet med noget epoxy lign maling oven på Fiberen... Ved ikke om det er det jeg bare skal gøre igen...

I hvertfald er det slidlag som er slidt noget ned midt på dækket : )

Bjarne
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det må du hellere, for du kan ikke lægge ny polyester eller gelcoat på før al maling er fjernet.
Men hvorfor ikke få lavet en skærm af rustfri stål til at ligge lige der hvor du haler garnene ind over ?

Eller ! nu ved jeg jo ikke hvor bredt dit dæk er, for ellers fik jeg lige den ide ! At hvis der var mulighed for at tage et kloark rør af plast, skæer det igennem så du kan krænge det ind over dækket og lidt ned på siden. Det skal godt nok være et af de rør med meget stor diameter, men jeg tror at det vil lette arbejdet betydeligt.
Dog er en garnhaler nr. 1.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også