hvid malede fodlister uden synlige skruer/søm, monterings tips tak :)


Jeg skal sætte nogen fodlister op efter at have lagt nyt gulv og vil bruge dem som er hvidmalede direkte fra fabrikken.. men hvordan kan man bedst monter dem uden synlige huller? jeg overvejer om de kan limes på væggen.. evt med få dykkere fra en pistol til at holde dem på plads imens limen tørrer.. man kan self også bare give dem så mange dykkere som der skal til for at de sidder ordentlig fast, men så skal der jo spartles/slibes/males bagefter.. andre forslag er yderst velkomne.. 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
swedoor laver nogen fodlister med lednings skjuler bagpå, der monteres nogen dimser på vægge først også trykkes fodlisten ned over bagefter, og den kan så tages af og på som man lyster.. dem valgte jeg i min gang, selvom der ikke skulle skjules nogen ledninger

det er ikke alle steder de har dem, men her er de i den glatte version.. 

http://www.byggecenter.dk/?page=18&...id=5089547

 

THansen modellen.
Dobbeltklæbende tape. evt. ditto skumtape.
Alternativt velcrobånd.
Så kan af- og påmonterer lige så tit du lyster. :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
tape lyder lidt som noget møg ved udvendige hjørnesamlinger? kan det ikke gå fra hinanden hvis nogen får sparket til det på en varm sommerdag hvor tapen er ekstra blød?
jeg syntes dem fra swedoor ser smarte ud men også lidt i den dyre ende når nu jeg ikke har brug for at trække kabler rundt bag listerne.. (en af fordelene ved et 1 etagers hus, man kan trække alle de kabler man overhovedet gider på loftet :-) )

Dobbeltklæbende tape er noget møg. Det er derfor at THansen kan sælge det så billigt. :o)
alt andet end at montere fodlister med søm, dykkere eller skruer er noget makværk. Hvis de skal sidde pænt i hjørner og holde gulvet nede i kanterne er der ingen udvej.

http://www.lyrk.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Modtaget, 

Så er det altså noget med at købe de hvide lister og samtidig en sjat af den korrekte maling (gætter på det er en std. RAL farve listerne har) og så skyde dem op med dykkerpistolen og spartle+male de små huller? 


lige præcis, så er det lavet rigtigt første gang, det bliver du glad for når du er færdig. Husk at spartle og slibe 2 gange (spartlen synker)

http://www.lyrk.dk
Som naveren skriver. Søm eller skruer er det eneste rigtige. Hvis du køber dem malet, er det formentlig RAL 9010 der er brugt. Det er det i langt de fleste tilfælde når tingene er færdig malet.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jeg kan ikke anbefale at købe dem hvidmalet fra fabrikken. Har lige monteret fodlister på hele 1.salen og flere af listerne havde ridser/skrammer. Jeg forsøgte at plette dem med en RAL 9010 fra flugger men den farve var langt fra.

Det endte med jeg sleb dem og malede dem 2 gange med min egen maling inden jeg monterede... DET har jeg til gengæld IKkE fortrudt.

Iøvrigt er malingen også langt mere slidstærk hvis du maler dem selv.... først en grunder og så en finish maling...
Skrevet af Henrikhp på 14 jun 2011 19:52
Jeg kan ikke anbefale at købe dem hvidmalet fra fabrikken. Har lige monteret fodlister på hele 1.salen og flere af listerne havde ridser/skrammer. Jeg forsøgte at plette dem med en RAL 9010 fra flugger men den farve var langt fra.

Det endte med jeg sleb dem og malede dem 2 gange med min egen maling inden jeg monterede... DET har jeg til gengæld IKkE fortrudt.

Iøvrigt er malingen også langt mere slidstærk hvis du maler dem selv.... først en grunder og så en finish maling...


jo men håbet er at færdig malede vil matche gerigterne på mine Swedoor flex karme, som jo også er hvide ab fabrik ;-)

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også