super eps 60 280mm

Hej er der nogle der har lagt denne type for isolering til støbt gulv  hvordan lægger man det skal det lægge i forbandt eller skal det lægge op af hinanden

 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man starter normalt bare med den stump man slutter med, så et forbandt i pladerne opnåes, men tror faktisk ikke det er nødvendigt, da man jo også armere hele gulvet.
Jep, det er rionet jeg mener.

Slangerne sættes ca. 15 cm fra kanten af, også pr. 30 cm.

Og man starter med fremløbet mod ydervæggen ja.
tak for det

 

Hej igen har lige et nyt problem med varmeslange skal jeg lave den i 1 eller 2 strenge for at det kan gå har læst at de kun må være 120m pr kreds. Har min stue på ca 30m2 har ca 15m ud til hvor det skal kobles til så det er jo 150 m nogen mener at det godt kan gå ?. Og hvad med at isolerer gulvvarme slange som løber igennem andre rum og hvad bruger man. Og hvad gør man når de skal igennem flere rum hvor der også skal lægge varmeslange der skal også støbes i de andre rum men først senere, skal man lave fordybninger i isoleringen eller hvad gør man ?

 

Ja, det er korrekt med de 120m.
Det er fordi det ellers bliver meget afkølet igennem slangerne, men er de ekstra 30 meter bare frem og retur til rummet, ville jeg ikke dele gulvvarmen op.

Jeg ville isolere dem fra ved at smide rørskåle omkring rørene i de tilstødende rum.

Normalt ville man bare lave en fordybning i isoleringen, også lægge dem der isoleret fra under støbenettet.

Hvor de først trækkes senere, vil man smide et trækrør eller kloakrør i gulvet, så disse kan trækkes igennem gulvet senere.

nå stark har valgt for mig de leverede 2 gange 120m slange så har lige snakke med stark for en 240m slange vil de have 2.5kr mere pr meter og jeg får vel også dette bedste resultat ved at lave 2 strenge de kan jo køre på samme termostat

rørskåle hvor tykke skal de være ?

tak for det hurtige svar

 

Stark er for dyr med gulvvarme slanger....
Dem skal du da købe hos DV-Center her koster de heller ikke 2.5,- mere pr. meter fordi det er længere slanger.

Gulvvarme slanger om til 500m

Og de har også rørskåle

Rørisolering op til 48 mm


Bare ring til Søren han levere en super god service...

Og kan du ikke presse ham lidt i prisen, så har undertegnet gode priser hos DV-Center også...

har kun givet 5kr med moms så ikke så dyrt men han vil have 7.5 for de lange slanger men får jeg ikke det bedste resultat hvis jeg laver i 2 kredse jeg mener gå med livrem og seler så er jeg da på den sikere side eller hvad (det er jo mig der skal bo her ha ha) hvad ville du gøre hvis det var dig og hjemme ved dig

og så vil jeg da bruge ham frem over


 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis