brune og blå ledninger sammensætning

Hejsa.

Jeg fik en elektriker til at samle nogle kabler for mig, for et stykke tid siden. Det er en lampe jeg har arvet efter min farmor, som jeg meget gerne ville have op, men havde kun et udtag i loftet meget langt væk, så derfor samlet han det, så jeg kunne bruge en stikkontakt istedet for.

Der er tre lamper som er tilføjet sådan her:

Det vil sige tre brune ledninger samlet sammen og sat i M1, og tre blå ledninger samlet sammen og sat i F. (se evt billede)
Imens er jeg flyttet og dette kabel er faldet ud af udtaget nu. Det er en ganske almindelig ledning med blå og brun ledning, som er samlet i en stik kontakt, som så smides i stikkontakten. (se evt billede)

Dette har virket rigtig fint, men mens jeg er flyttet er ledningen som skulle gå fra udtaget og stikkontakten faldet ud, og jeg aner bare ikke hvordan det skal sættes sammen. Jeg synes jeg har prøvet en del konstalationer, men uden resultat. Jeg har også prøvet at skifte pærer, men det har heller ikke virket.

Håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig?

Med Venlig Hilsen
Mads

   

              

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af mads375 på 09 jun 2011 12:57
Hejsa.

Jeg fik en elektriker til at samle nogle kabler for mig, for et stykke tid siden. Det er en lampe jeg har arvet efter min farmor, som jeg meget gerne ville have op, men havde kun et udtag i loftet meget langt væk, så derfor samlet han det, så jeg kunne bruge en stikkontakt istedet for.

Der er tre lamper som er tilføjet sådan her:

Det vil sige tre brune ledninger samlet sammen og sat i M1, og tre blå ledninger samlet sammen og sat i F. (se evt billede)
Imens er jeg flyttet og dette kabel er faldet ud af udtaget nu. Det er en ganske almindelig ledning med blå og brun ledning, som er samlet i en stik kontakt, som så smides i stikkontakten. (se evt billede)

Dette har virket rigtig fint, men mens jeg er flyttet er ledningen som skulle gå fra udtaget og stikkontakten faldet ud, og jeg aner bare ikke hvordan det skal sættes sammen. Jeg synes jeg har prøvet en del konstalationer, men uden resultat. Jeg har også prøvet at skifte pærer, men det har heller ikke virket.

Håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig?

Med Venlig Hilsen
Mads

   

              


Hej Mads!
Udover at de blå ledninger skulle have været sat i klemmen mærket nul 0, så gør du bare det, at du sætter en ledning i klemmen med brun ledning og en ledning i klemmen med blå. Hvis du skal bruge en stikkontakt igen, burde det virke. Skal du bruge et lampeudtag, skal du nok gøre det på en anden måde. Find en ledning der er sort eller blå og forbind en af ledningerne (f.eks den blå) til den blå i din lampe. Det skulle gerne være nullen 0. Dernæst finder du en ledning hvor du får lys i lampen, når der er tændt for afbryderen, den forbinder du til den brune i din lampe. Skulle lampen nu lyse hele tiden, selv om du slukker på afbryderen, ja så må du på den igen. Find nu den klemme i lampeudtaget, hvor der kun er lys, når du tænder og slukker for afbryderen. Hvis det ikke virker, så tag et billede af lampeudtaget og læg det ind i dit evt. svar. Det vil være nemmere at svare dig, hvis ledningsfarverne i lampeudtaget er til at se.


fase
Mange tak for hjælpen, de lyser så fint nu :-) hehe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis