A/C lampe blinker i Suzuki grand vitara

Det sker specielt hvis den står cirka midtvejs mellem varm og kold.
Har nogle en ide om hvorfor den gør det?
Det skal siges, at det er noget den først er begyndt at gøre nu, og har haft bilen i 2 år nu.

Mvh
Franz
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og du har slet ikke overvejet at læse din instruktions bog, hvor du vil kunne finde oplysninger om emnet ????
Bent: Den kommer regelmæssigt til service, lige efter håndbogen.
Håndværkeren: Altså, det giver da sig selv at jeg har læst alt det litteratur der er på bilen, uden at finde den nævnte fejl.

Det der kølemiddel kan vel kun hældes på ved et værksted?

Mvh
Franz
Skrevet af Franz på 03 jun 2011 20:04
Bent: Den kommer regelmæssigt til service, lige efter håndbogen.
Håndværkeren: Altså, det giver da sig selv at jeg har læst alt det litteratur der er på bilen, uden at finde den nævnte fejl.

Det der kølemiddel kan vel kun hældes på ved et værksted?

Mvh
Franz


Til Franz!

Det kunne være mangel på kølemiddel. Det kan kun fyldes på, på et værksted. Det er noget hisigt stads. På min bil foregik det på den måde, at kølemidlet blev suget ud for at se hvormeget der var i, og derefter blev der fyldt den rigtige mængde i. Der sidder to stutse i nærheden af kølekompressoren, såvidt jeg husker rød og blå, som bruges til påfyldning. Maskinen til  påfyldning måler selv den mængde, som den indstilles til at fylde på.

Såvidt jeg husker hører kontrol af mængden af kølemiddel normal ikke med til service.


 


fase
Skrevet af Franz på 03 jun 2011 20:04
Bent: Den kommer regelmæssigt til service, lige efter håndbogen.


OK, det var ikke for at fornærme dig, men der er så mange her på LDS som ikke finder det nødvendigt og hellere vil bruge uatoriserede værksteder.
Kølemiddel kan kun fyldes på på et værksted, det er ikke en væske men gas under tryk.

MvH,

Bent.
Annonce
Og hvad er der så galt med at bruge et uautoriceret værksted?
René
Den ryger ud og bliver checket for mangel på, væske/gas.
Jeg kunne jo også lige ringe til dem og spørge om det blinkeri. Gad bare ikke belejlige dem hvis der nu var nogen her der vidste det. Men tak for hjælpen allesammen.

Mvh
Franz
Skrevet af ALB69 på 04 jun 2011 00:36
Og hvad er der så galt med at bruge et uautoriceret værksted?
René

Kære René.
Det er jo ikke alle der vil overlade deres kæreste eje til en Perlegrus mekanikker
jeg vil anbefale dig at få efterset a/c hvert år. Med manglende væske risikerer du udtørring af de utallige o-ringe, der pakker rør og pumpe. Ryger sådan een, skal lortet skilles ad og du er af med et beløb på størrelse med et rækkehus i brøndshøj. desuden er risikoen for, at pumpen ryger, hvsi anlægget kører mens det lækker

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis