vindstop plader ny 1. sal

Hi guys..

Tømreren har næsten færdigt gjort vores nye  1. sal. Så nu skal jeg igang med mine små entrepriser i byggeriet.

Jeg står for vindstop pladerne.

Tænker jeg sætter en lodret lægte på hver spær for der efter at skrue pladen fast mellem spærene.  Pladen kommer til at stå på formuren og går op til det diffusionsåbne undertag.

Eller er det bedre at lade være med at isolere helt ud til undertaget selv om det er diffusionsåbnet. og lade pladen stoppe 50 mm før undertaget

Er det helt tosset :o)

Dennis
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor langt er din tømrer da nået med taget, for det er da ikke ligefrem nemmere at lave vindpladerne efter undertaget er udlagt.

Nu kan jeg kun se der jo allerede er lavet vindplader mellem spærfædder på de gamle spær, så yderligere vindplader er jo kun nødvendig hvis der isoleres yderligere op, og det er der jo normalt ingen fidus i, da der kun er krav til 100mm isolering, imellem etageadskillelsen af hensyn til brandkravene.

Jeg ville lave det i hårde bats som monteres mellem dine nye spær, fra murværk op til 2-4 cm fra underkant undertag, du kan ikke kører den helt op til undertaget, da dette skal have nedbøjning på midten for at forhindre at landet løber ude langs klemlisterne.

 

 

Hejsa :o)

 

Ja tømreren var for hurtig så jeg nåede ikke at lave pladerne. Men det er nu til at lave bagefter.

Men lige meget hvad skal der vel være en batts eller plade for at vinden ikke kommer op til isoleringen under taget

Dennis

Kommer jo helt an på hvordan du isolere taget.

Laver du varm skunk så ja, laver du kold skunk så nej, så skal der bare laves vindbræt op til overkant spærfod.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis