Få nøglen ud af låse cylinderen?


Forleden da jeg havde tanket og ville låse tankdækslet fast i studsen igen, kunne det desværre ikke lade sig gøre Nøglen havde sat sig fast/gået i baglås i cylinderen. Mit spørgsmål er om det er muligt at få nøglen ud igen? Det er ikke noget problem at få cylinderen ud af selve plasticproppen, men kan jeg på en eller anden smart måde skille cylinderen ad og redde nøglen? Cylinder skal ikke bruges bagefter igen, har købt en universal tankprop, da en ny cylinder med nøgle kostede i om egnen af 450 kr.
Har prøvet at give den smørelse i diverse revner og huller, men den vil ikke ud Kan selvfølgelig bare få lavet en anden nøgle, men hvis jeg kan spare de 100 kr, eller hvad det koster, ved et "smart trick" ville det jo være fint 





 

 


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit umiddelbare gæt er at du skal slibe / File den lyse del af aluminiummen af hele vejen rundt, så skulle du kunne trække dimsen fra hinanden.
hvis du skal rede nøglen.

og cylinderen skal skrotes. kan du flække den med nedstryger.
hved siden af "nøglebladet"
så burde det at få nøglen ud og "kodestifterne" falde ud.!
Det er en Ford, og ja der er startspærre Peter. Kun endnu en grund til at få den nøgle ud. Jeg må lige prøve at se i morgen, om jeg kan få den savet op Tak for hjælpen Hvad koster en nøgle forøvrigt, når der er startspærre i?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af Jacko på 03 jun 2011 06:15
  Hvad koster en nøgle forøvrigt, når der er startspærre i?

Forskelligt fra mærke til mærke.

Men under kr. 1.000,- får du den nok ikke for - men så er den også programmeret til din bil

Det er ikke selve nøglen, der koster - men at få den programmeret tager værkstedet sig godt betalt for.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Til nogle biler sidder stratspærren i nølgen som en lille glasampul. Det gælder f.eks Skoda. Har man den gamle nøgle, men den er knækket eller lignende, så kan glagampullen tage ud og sættes i den nye nølge. I så fald kan den nye nøgle ikke koste mange basører.
Min mekaniker advarede mig mod at miste startspærrekoden, når man skifter pære eller batteri i lyset i nøglen, netop fordi den er hundedyr at få lavet en ny af.
Så vidt jeg kan se af dit billede kan nøglen åbnes i plastic-håndtaget, så mon ikke koden kan reddes. Men derfor er det da stadig at foretrække, hvis selve nøglen kan reddes.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg ville nu stadig anbefale dig at gøre som jeg foreslog, der skal ikke meget til før nedstryger klingen lige smutter ned og ødelægger selve nøglehovedet og altså der hvor den elektroniske dims sidder. Jeg tror nemlig at når først den krave er væk kan du trække selve låsecylinderen ud og den vil så falde fra hinanden.
Håndværkeren, tak for rådet. Det er og så væsenligt lettere end at save i selve den store metal cylinder. Og det virkede, 10 min med nedstrygeren på aluminiumet og hele lortet faldt fra hinanden Og nøglen virker Tak for hjælpen

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis