rustfrie elektroder

Hej alle
Jeg skal lige høre om der er nogen der har erfaringer med de her elektroder?

http://biltema.dk/da/vaerktoj/Svejsning-og-lodning/MMA-og-TIG-tilbehor/TIG-elektrode-rustfrit/
Der står kun til tig-inverter. Betyder det at de kun kan bruges til en tigmaskine og ikk til en alm elektrodesvejser?
Mvh
Koldborg

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næh det betyder sådan set bare, at den der lavede anoncen, ikke aner hvad han / hun lavede og at Biltema ikke er stedet hvor du købe ret meget andet end skrammel, der er fremstillet af kineserbørn hvis løn er en sivmåtte at sove på, og en skål ris om dagen
Det ligner ganske alm. svejseelektroder, som bør kunne anvendes, med de fleste elektrodesvejsere.
Dog er de jo nok beregnet til jævnstrøm, men kan udmærket bruges til wexelstrøm også.
Biltemas svejseelektroder, er af rimelig kvalitet, skulle jeg mene.

Til elektrodesvejsning af rustfri, har jeg rigtig gode erfaringer med Esab 63.30

mvh jens
Håndværker:
Jeg tror at din Onkel Harald og Biltema køber ind de samme steder, så det er vist lige meget hvor man køber ind henne. Mht kvalitet så tror jeg gerne at biltema er i den lavere ende på linje med jem og fusk, onkel harald mm.
Je_ens:
Hvor fik du fat i 63.30? Jeg tror ikk godstykkelsen er mere end max 1 til 1,5 mm, så det skal ikk være en ret tyk elektrode..

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Det er meget godt i tror.. Men så hold det for jer selv, med mindre i handler der.. Biltema er kvalitetsmæssigt kvantespring fra både Harald Nyborg og Jem&Fis (som for øvrigt er samme kæde og ejer)
Når man handler ind i Biltema er der mange flere mekanikere end i hn og jf..

Deres rustfri sortiment i skruer og bolte er billige men A4 kvalitet.. og man betaler det samme som i en udstyrsbutik, men man får mindst det dobbelte.. og ofte 10 gange flere skruer.

En simpel ting som hunde høm høm poser koster kun 11 kr. for 50 stk og i HN får det det halve for samme pris.. og i halv tykkelse.. meget dårligt når det er det eneste der er imellem mig og hundes hømmere.

De bedste viskerblade (fladbred eller hvad de hedder) koster det halve end en alm. bosh men virker bedre og længere..

Det meste af mit værktøj er købt der.. ligesom fendere og tovværk til båden.. og der er ingen forskel i kvaliteten end fra Tempo både og mmc.dk

Men på marked er der vist ikke meget man kan sammenligne med esab elektroder.. alligevel vil jeg påstå at de er et forsøg værd.. og ikke kan sammenlignes med HN

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg købte dem  her
http://www.rtf.dk/
Men de er vist ikke med i web-butikken.

Men jeg har lige købt en pakke 3,25mm der til arbejdet

Jeg har for et års tid siden købt en pakke 2mm 63.30 i RTF, det var de tyndeste de havde.
De findes også i 1.6mm, det ville nok passe til de tynde plader du skal svejse.

Jeg har haft nogle AGA 1.75mm, det gik nogenlunde i 1,25 mm rustfri rør.

Vær opmærksom på at så tynde elektroder, kræver din svejser kan gå ned til ca 30 ampere.....

Jeg ville nu ikke være betænkelig ved at købe de elektroder fra biltema. (de kunne jo være, de var købt hos Esab, begge firmaer er jo Svenske)

Min erfaring med Biltema, er nu rigtig godt, de har noget godt håndværktøj, til rimelig pris.
Jeg vil nu påstå Biltema er ubeskrivelig bedre, end HN og J&F (udover mærkevare, hos de to sidstnævnte)

mvh jens
Annonce
Hvis vi skal diskutere butikker, så kan vi oprette en ny tråd, og række tunge af hinanden derinde =p
Godt så. Tilbage til emnet!
Hvor ser man om ens svejser kan gå ned til 30 amp?
Mvh Koldborg

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Jeg har på et tidspunkt brugt nogle rustfri elektroder fra Biltema.
Fordelen ved Biltema var her, at jeg kunne nøjes med at købe et mindre antal, (dengang solgte man poser med ca. 10 stk.) og en hel pakke ESAB får jeg aldrig brugt, tænkte jeg.
Jeg syntes de fungerede udmærket.

Senere er der så sket det, at jeg faldt for et godt tilbud på ESAB-elektroder.
Men jeg erindrer ikke, at der var den store forskel på dem i praksis.
De sælger stadig 10 stk pakker. Men så typisk så havde de lige netop IKKE de rustfrie elektroder da jeg var i biltema.
Det med at ens svejser ska kunne gå ned til 30 amp. Hvordan finder man ud a om den kan det?
Mvh
Koldborg

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Der skulle da gerne være en skala, på din svejser, så du kan se strømstyrken.

Det er kun de helt tynde elektroder, der skal helt ned på omkring 30 ampere.
Men det står på elektroderne, hvilket strømområde de ligger inden for.
Esab 63.30 1.6 mm køre 30-45 ampere
Esab 63.30 2.0 mm køre 45-65 ampere
Esab 63.30 2.5 mm køre 45-90 ampere

mvh jens

Jens: nå ja.. Tsk.. Måske man li sku se på maskinen inden man spørger.. Tøhø..
Så det vil jeg gøre.

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis