Camping plads skal jeg booke i forvejen

Hej vi stå og skal til og springe ud i vores første camping tur. Vi er en familie på 4 og har planer om en tur i telt til italien . Men hvordan med plads.   Skal man booke i forvejen eller dumpe man bare ind . Vil gerne køre lidt rundt og se nået forskelligt, Men vil ikke risikere vi ikke kan sove nogen stede på grund af plads mangler.    Hvad gøre i camper
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er meget forskelligt om folk reserverer eller ej.
Hvis man midt på eftermiddagen ser sig om, hvor man kunne tænke sig at overnatte, er det da bare at ringe eller maile til den plads man har udset sig og høre om der er plads.
Kører man rundt i terrænet, vil man se, at der er langt flere campingpladser, end man lige finder i en guide. Jeg har aldrig oplevet at blive afvist, og vi bestiller aldrig plads i forvejen. Vi vil have friheden til det impulsive.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Ktm. Det er også lige der jeg nemlig ikke rigtig kan lide tanken om reservere. Friheden til det impulsive kan godt lige tanken om at vi drejer fra og køre i den anden retning i stedet,. hvilken ikke rigtig er muligt hvis man booker pladsen. Men vil bare ikke risikere at skulle sove på en p-plads med 2 unger . hehe
I alle tilfælde behøver du ikke sidde og sove i bilen i hele ferien!!
Der er masser af alternativer. Du kan jo blot holde ind på en p.plads ved et supermarked eller på en rasteplads. I værste fald, kan du indlogere dig på et billigt Gasthaus, Auberge eller hvad det nu kaldes hist og her, som undertiden ikke koster mere end en fancy campingplads.
Ligeledes gider jeg heller ikke de meget udbredte "rabatkort" til visse kæder af campingpladser. Det passer altid med, at der ikke er nogen plads som er tilsluttet det dumme kort man nu engang er belemret med og hvor man på nogle har forudbetalt nogle overnatninger. Konen mener noget andet. Det kan da godt være, at man kan spare en 50-100 kr. på en overnatning, men hvad hjælper det, hvis man så skal køre måske 100 km ekstra, for at komme til den plads? Og hvad betyder det i øvrigt i et feriebudget, hvor man brænder brændstof af for måske 1000 kr. om dagen og æder og drikker for noget tilsvarende??
Men som sagt er jeg aldrig blevet afvist nogen steder, men har så heller ikke trang til alene at komme på de pladsen "man" skal komme på. Faktisk søger jeg de mere ydmyge og rolige pladser!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Maggo

Du kan sagtens dumpe ind på de fleste campingpladser. Jeg har gjort det mange gange før. Du skal dog bare være opmærksom på, at chancen er der for at der er optaget. Det er super fedt med det impulsive, men der er også dårlige sider af det

Og især hvis man har en familie med. Når man er alene er det langt nemmere.

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
Woaauw, jeg står i samme situation og landede her, da jeg søgte om tips på google. Min mand og jeg har blot booket færgen fra Gedser til Rostock igennem http://www.aferry.dk/, og udover det er intet andet planlagt. Vi ved kun at vi skal af sted med campingvognen og hinanden i to uger og glæder os til at se om det kan lade sig gøre spontant at finde campingpladser under vejs. Spontantitet er altid godt! :-)
Annonce
Hej.
Hvor pudsigt. Vores datter hedder Ronja. Nå, det var ikke det.
Vi har da også camperet i 27 år i sverige, polen, tjekkiet, slovakiet og ungarn og har aldrig bestilt pladser. For mange år siden oplevede vi ved Nice at vi måtte ligge på en venter lige uden for pladsen, men det er også den eneste gang. Kender ikke italien, men i tjekkiet og tildels ungarn kan man være sikker på at der er fyldt med hollændere hvis der er vand i nærheden. Vi har spurgt nogle af dem om de ikke må være hjemme i landet alle sammen på een gang, men det var ikke helt morsomt!!
Rigtig god fornøjelse.

mvh

 varmetossen

Jeg/vi tilhøre ikke den impulsive type, kunne aldrig drømme om ikke at bestille, men sådan er vi, vi booker og cykler os til rette. FORDI vi gerne vide hvilke faciliteter, der er på en sådan plads, så ikke vi kommer til de der stå das, du ved der er to fødder afmærket på gulvet på hver sin side af et hul i gulvet (også hos pigerne), det er ikke lige mig, vil gerne vide hvad jeg kommer til, så må forarbejdet bare være i orden mht. hvad vi vil se, hvor mange dage hvert sted osv.( det bruger vi vinteren til) og da vi har børn, skal der være svømmebad og diverse lege aggregater til vild leg.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
hold da op, det var da en gammel en vi der har svaret på, håber de har været af sted.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis