Facadeisolering med flamingo.

Er der nogen der har noget erfaring med facade isoleering ved hjælp af flamingo plader?

Jeg vil ha' isoleret mit sommerhus udvendigt, og derefter beklædt det med blokhus brædder.
Årsagen  til flamingo er et ønske om en høj u-værdi, da jeg er begrænset af bebyggelses arealet på grunden.


D

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om du benytter mineraluld eller flamingo er der ingen større forskel i, udover at mineralulden er mere "åndbar"
Er iøvrigt ret sikker på, at efterisolering på facaden ikke tæller med i bebyggelsesarealet.

/P
Der er mange muligheder for facadeisolering.
Men flamingo med efterfølgende beklædning af blokhusbrædder er nok ikke en af dem.

Brandkravene gælder jo osse udefra. Og med et ventileret hulrum bag beklædningen er flamingo nok ikke velegnet.
Og jeg er osse ret sikker på at der ikke findes nogle godkendte konstruktioner af den type.
Og hvordan vil du iøvrigt gøre blokhusbrædderne fast. Med lim - eller meget lange søm?

Derimod er flamingo godt på vej som udvendig efterisolering afsluttet med pudset overflade.

Altså. Et sommerhus - af træ - med udvendig flamingoisolering - afsluttet med puds - eller blokhusbrædder. Er det der vi er henne? :o)
Skrevet af hpox på 10 maj 2011 22:29
Der er mange muligheder for facadeisolering.
Men flamingo med efterfølgende beklædning af blokhusbrædder er nok ikke en af dem.
Ups, havde ikke lige set det med træbeklædning af blokhusbrædder, forventede det skulle pudses, så holder det selvfølgelig ikke og der skal benyttes mineraluld bats.

Skrevet af Naveren på 10 maj 2011 21:50
du kunne overveje Isovers nye system til udvendig efterisolering http://www.isover.dk/produkter/isover+plus+system

Det er genialt ja, men det fleste vil jo gerne have en pudset facade, så falder den desværre alligevel lidt igennem.

Men genial system ja, og der kan laves utroligt flotte løsninger med det system, så forventer også vi kommer til at se mere til den i fremtiden...
Skrevet af Koludabyg på 11 maj 2011 19:21

Det er genialt ja, men det fleste vil jo gerne have en pudset facade, så falder den desværre alligevel lidt igennem.

Men genial system ja, og der kan laves utroligt flotte løsninger med det system, så forventer også vi kommer til at se mere til den i fremtiden...

Man føler sig næsten fristet til at klappe sig selv på skulderen - vidste ikke at det fandtes som et færdigt system :-)


Det eneste der mangler er så at Isover eller anden producent/myndighed kan producere en beregning der rent faktisk viser en reel besparelse med tilbagebetaling udover renterne på det lån man utvivlsomt skal ud og optage for at gennemføre et sådant projekt - det er nemlig ikke lykkedes for et eneste af de prestigeprojekter der er blevet sponseret indtil nu....

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skrevet af BOFH på 11 maj 2011 20:35


Det eneste der mangler er så at Isover eller anden producent/myndighed kan producere en beregning der rent faktisk viser en reel besparelse med tilbagebetaling udover renterne på det lån man utvivlsomt skal ud og optage for at gennemføre et sådant projekt - det er nemlig ikke lykkedes for et eneste af de prestigeprojekter der er blevet sponseret indtil nu....

/BOFH

Ja, sådan en tur skal kombineres med at der i forvejen skal foretages en større renovering, eller vil det på ingen måde være rentabelt.

Er det kun for at opnå en efterisolering, så vil det på ingen måde kunne betale sig at efterisolere udvendigt, netop pga. prisen.

Hold da op jeg fik sat gang i den.

Først og fremmest tak for alle svarene.
Og så vil jeg starte fra en ende af.

Koludabyg: Dit første svar gør nok at jeg ikke gider bøvle med flamingo løsnigen.

Naveren: Det ender nok med en løsning i den retning.

Diske: Efter isolering tæller i bebyggelses arealet, men det kræver ikke bygge tilladelse, så længe man holder sig under 200mm og man husker at informere teknisk forvaltning om at det er blevet gjort.

Hpox: Nej jeg havde ikke planer om at lime eller bruge meget lange søm, for at fastgøre bræderne, men konstruere et træskellet under, der var OGSÅ planer om at pudse flamingoen inden der blev lukket af med bræderne. Alt sammen medvirkende grunde til det MEGET ÅBNE spørgsmål, lige nu er jeg ved at undersøge ALLE muligheder. Beklager at jeg ikke havde skrevet samtlige detaljer med i min forespørgelse om hvordan, jeg har i øvrigt heller ikke skrevet, at soklen bliver gravet ned i frost fri. Endelig så er huset af gasbeton.

Brandmanden: Tak for linket, den tråd og især dine indlæg har fået mig helt væk fra tankerne med flamingo.

BOFH: Tak for linket, havde stoppet med at lede efter de første syv sider.

Største grund til isoleringen er netop, at jeg vil af med det kedelige udseende gasbeton giver, og ved samme lejlighed vil udnytte muligheden for at isolere.

Igen tak til alle.

D

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis