Fjerne skunken?

Hejsa Alle.

Jeg vil gerne fjerne skunken på min 1. sal, men må man bare fjerne de bjælker den sidder op af?



De er jo tyligvis ikke skruet fast, men har banket en metal samling på..

Mvh

Morten

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er næsten umuligt at vurderer noget som helst på grundlag af den slags "close-ups"
Men jeg kan da betro dig at at alle de andre samlinger i dine spær formodentlig osse er "et beslag der er banket på"

Det kan ikke afvises at skunkstolperne har statisk betydning og du bør få en proffesionel vurdering.
Problemet er lidt at hvid de ikke må fjernes så er det jo spildte penge for dig, med den vurdering.

Jeg ved ikke om Spærfabrikkens navn fremgår nogle steder, eller hvor gammelle spærene er.
Men det du har er vel hanebåndsspær.

Du kan jo starte med at ringe ril en spærfabrik og spørge en tekniker der om han har et godt råd. Vi ææææælsker at give gode råd.
Vedkommende kan måske forklare om man ALTID eller ALDRIG eller EN GANG IMELLEM lader skunkstolperne indgå i de statiske beregninger. (Dimensionering, stabilitet og bæreevne bestemmelse).
Et sådant spær udgør et hele, en enhed hvor der måske ikke lige kan pilles et enkelt element ud.

Faktisk tror jeg at stolpen har en styrkemæssig funktion.

Men prøv en spærfabrik eller 5.

Ellers skal du have en vurdering fra den lokal bygningsingeniør. Søg på Krak eller der omkring.
Ok. ja det er hanebåndsspær jeg har. Hmm ok, jeg er jo ikke interesseret i at ødelægge noget, jeg tror måske bare jeg gør det imellem spærene, og så laver mulighed for senere hen at kunne lave det til små skabe, det må være løsningen, jeg laver alligevel loft til kip, så der kommer jo også noget luft der

Mvh

Morten

Hov, og tak for svaret hpox

Mvh

Morten

Denne metal plade, holder det hele sammen. Og som en god regel, så fjern aldrig noget med konstruktionen med mindre du har hørt en FAGmand. Eller som nævnt, spærfabrikken.

En spærkonstruktion er lavet til at kunne bære dit tag, der er ikke unødvendige dele, stolper o.a..

KIMICH Entreprenørvirksomhed.
www.kimich.dk
[email protected]
Tlf.: +45 6015 4549

Råd og Vejledning er altid gratis og til rådighed, for gør det selv folket.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis