Donkraft drevet med luft !

Jeg har en donkraft som bliver brugt til at løfte et bort, men det foregår jo med håndkraft !
Er der nogen herinde der har en ide om den her kan laves om til luft !
Donkraft
Eller om man vil skyde pakningen ud ! Findes der nogen der kan gennemskue hvad den kan løfte når der er 8bar tryk ! Evt. Hvor mange kg 8bar løfter pr mc2 !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af DangMan på 06 maj 2011 14:24
Jeg har en donkraft som bliver brugt til at løfte et bort, men det foregår jo med håndkraft !
Er der nogen herinde der har en ide om den her kan laves om til luft !
Donkraft
Eller om man vil skyde pakningen ud ! Findes der nogen der kan gennemskue hvad den kan løfte når der er 8bar tryk ! Evt. Hvor mange kg 8bar løfter pr mc2 !


Ved 8 Bars tryk har du et tryk på meget tæt på 8 kg pr. cm2. Du har sikkert et betydelig højere tryk end 8 Bar i hydrauliken i din donkraft.
Hvormeget kan den donkraft, der er vist, løfte? Når du kender løfteevnen og nogle mål på vægtstængerne i donkraften, kan trykket i cylinderen beregnes. Du kan købe en donkraft HN eller THANSEN, kan sættes til 12 Volt.


 


fase
Mange tak for hjlæpen.
Ja jeg er ikke i tvivl om at det hydrauliske tryk er væsentlig højere !
Grunden til at jeg ville vide hvad 8 bar kan "bære" er at hvis jeg måler stemplets overflade og ganger med løfteevne pr cm2 ved 8 bar, så har jeg jo en guideline om det kan betale sig at arbejde videre i ! Hvis stemplet feks kun ville kunne bære halvdelen af hvad jeg skal bruge så er det jo ligemeget med at gå videre med projektet

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

JA, Det er rigtigt. Jeg tror der er et betydelig højere tryk på hydrauliken.

fase
Du kan bruge en oliepumpe fra et oliefyr til at drive donkraften med.
Hvis du vil løfte med luft har man nogle puder man kan smide ind under bilen og sætte trykluft på.

Jacob
Der findes "dimser" der kan overføre trykludt til oliebeholdere.. På jobbet har vi en maskine der presser koblinger på hydraulikslanger. Det er en mobil en af slagsen så den bruger trykluft, men trykluft blæser ind i en beholder med olie og den den klemmer noget kun hårdere end ren luft kan..
Hvordan det virker helt nøjagtigt ved jeg desværre ikke...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Annonce
M.andersen.
Ja den teknik du omtaler der har jeg lige tænke over da jeg fik mig regnet frem til at donkraften kun ville kunne løfte knap 80 kg. med trykluft !
Jeg kender ikke navnet på denne teknik men jeg har selv døbt den "hydraulisk stempel" og umiddelbart vil det virke lidt i retningen af at hvis man har en trykbeholder med et areal på 100cm2 vil det give et tryk på 100cm2*8 som man så kan føre ned i det "lille" stempel i donkraften ! Jeg tror bare jeg skal være lidt sikker på at bruge ordentlige slanger eller kobberrør og sørge for at få sat en kuglehane imellem trykbeholdere og donkraften for på den måde at holde trykket i donkraften !
Håber det er forståeligt og at jeg har ret

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

man kan købe en luft drevet løftebord der kan bære ca. 500 kg.!
med bælg i sakse arme .
og kan drives af en 24 ltr. compressor.? (kan klare et løft inden
kompressoren starter.
men større compressor kan bruges.! (anbefaldes).!!!

dangman.

jeg tyder på at donkraft armen på "stolen" er der 2 tons og der er 20 tons
på stempel stangen.!
Det hele er lavet, jeg undersøger bare om det kan lade sig gøre med luft eller om jeg skal blive ved med at pumpe bordet op manuelt hver gang !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Et lidt ældre billed. Donkraften er monteret og dækpladen er også sat på !


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

den ser da godt ud og du kan købe en "luftcylinder" alla hydraliske cylinder.
til gravemaskine.!!!
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis