Toilet flyder

Hej LDS.
JEg er i denne uge igang med et projekt på mit gymnasium, og jeg mangler et alternativt for en toilet flyder.
Denne alternativ skal kunne det samme. men jeg har ikke kunne gennemskue hvordan sådan en dims virker.
hvis nogen kan forklare det, ville det være allertiders.
MVH
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er du godt nok på den, gå hjem og tag toppen af toilettet og se hvordan det virker inden i
Forhåbentligt skal du ikke have et job hvor du skal bruge hovedet for meget  Det er så simpelt så det næsten er for meget. Der er en flyder den sidder på en arm, denne arm trykker en ventil op og ned. Når der er vand i sisternen ligger flyderen højt og trykker dermed ventilen ned så der er lukket for vandet. Når du så trækker ud i toilettet falder vandstanden og dermed også flyderen, så åbnes ventilen og den vil være åben ind til sisternen er fyldt op og dermed flyderen igen er på højeste punkt.
Det er så simpelt, at der til trods for at toiletter har eksisteret i snart 100 år, er der endnu ikke opfundet et system der virker bedre.
NU har jeg ikke ligefrem pillet så meget nede i toilettet som andre, men tak for svaret
Skrevet af hamann92 på 02 maj 2011 16:16
NU har jeg ikke ligefrem pillet så meget nede i toilettet som andre, men tak for svaret
Du kan ikke få lort på fingrene af at rode i cisternen, der er kun rent vand. Og skulle du få lort på fingrene, så kan de vaskes med sæbe

Annonce
Skrevet af hamann92 på 02 maj 2011 11:24
Hej LDS.
JEg er i denne uge igang med et projekt på mit gymnasium, og jeg mangler et alternativt for en toilet flyder.
Denne alternativ skal kunne det samme. men jeg har ikke kunne gennemskue hvordan sådan en dims virker.
hvis nogen kan forklare det, ville det være allertiders.
MVH

Princippet i virkemåden er efter vægtstangsprincippet. Når vandet er lukket ud af cisternen hænger flyderen frit i luften, og ventilen til vandindløbet er åben. Når vandet stiger i cisternen påvirker det flyderen, så den hæver sig og begynder at lukke ventilen. Når vandet står højt nok i cisternen, er påvirkningen på ventilen så stor, at den lukkes. Alternativet kunne være en flyder, direkte påvirker ventilen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis