Opvaskemaskine melder fejl: E4

Hej alle

Jeg har en Hoover HDS 955 E, som er begyndt at give lidt problemer. Det er en45 cm og er frtistående men de seneste dage har den meldt en fejl, der hedder E4. Det er det der står i displayet. Ved at konsultere manualen, står der den er overfyldt, hvilket jeg tolker som at der er for meget vand i afløbsrøret og/eller tilløbsrøret. Disse har jeg forsøgt at tømme, dog uden resultat. Dertil så har jeg fundet ud af at andre maskine mer en fejl som E4, betyder at der er vandoverskud og dermed også en lækage på et element (www.harald-nyborg.dk/pdf/2316.pdf  se side 28).

Det jeg sådan set, ønsker er at der er en der kan se på den og konstatere om det kan betale sig at udskifte den. Desuden kunne det også være noget jeg selv lige kunne ordne. Derfor denne tråd.

Jeg købte den for en 4 år siden til 900,- og har været tilfreds med den. Derfor kunne den godt ryge ud, da den har været god, men vil heller ikke ligenu bruge penge på en ny. Please help....

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej


Der står vand i din maskine er det korrekt?

Det kan ske at der er noget i sien i bunden af maskinen eller i pumpen, det første du gør er at du tager toppen af maskinen og skukker strømmen så er der en trrykmåler som der går 2 tynndmaskinene slanger fra og ender i hver sin studs på makeskinen der tager du slangen af i toppen og puster islangen ind i trykmåleren så klikker den nok ikke.
der er nogle små huller å siden af trykmåleren dem skal du resette med et stykke tyndt ledning og du puster igwn og denne gang siger den klik og herefter momterer diu slangen og tænder strømmen og maskinen kører.

Preben
Jo der står vand i den, men når man starter den og denne E4 fejl kommer, så står afløbspumpen og suger vand ud(ja det lyder det ihvertfald som om den gør) og der er så ikke vand i bunden af maskinen mere. Udover det der skal være allernederst.

Men takker, jeg forsøger lige det du siger :-)
Jeg synes ikke jeg kan finde den trykmåler du taler om?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis