ca pris på el arbejde

hvad er en fornuftig pris på at få trukket en gang nye kabler ud i mit køkken hvor der bare skal være hvad der normalt er i et køkken og et par stik kontakter.. der er ikke mere end 5 meter fra eltavle og ud til centrum af køkken

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Komme jo helt an på hvor nemt det er at komme til at trække kablerne, om de skal fræses i væggen osv..
Du skal have minimum 3 stikkontakter fordelt på 2 sikringsgrupper. Så et par stikkontakter rækker ikke for at overholde reglerne.

Det du skal bruge en pris på er vel:
- Trække 2 stk 3x1,5 til stikk. + 1 eller 2 stk 5x2,5 til opv. ovn. kogepl. espressomaskine, mikrobølgeovn osv. osv.
- Montering af forfradåser for stikkontaker i den færdige gipsvæg
- Montering af kabler i tavle, samt evt. udvidelse af tavlen for at overholde reglerne (ekstra sikringsgrupper)
- Montering af dåser/udtag for opv. ovn. emhætte osv. samt evt. montering af disse?
- Montering af stikkontakter
- Test af installation

eller?
Hvid du regner med ca. 550-600,- pr. installation / tilslutningssted er du sikkert ikke helt ved siden af.
det lyder meget fornuftigt.. er det ink arb løn og moms eller..du vil ikke skyde på en samlet fornuftig pris.. har intet forstand på sådan noget og sys tit hvis man skal ha lavede noget folk har det med gerne vil ha lidt rigeligt for deres arbejde
Annonce
Inkl. materialer og arbejdsløn, excl. moms

En samlet pris kommer jo helt an på hvor mange tilslutningssteder du skal have lavet, jo flere jo billigere pr. tilslutning jo.
Du kan muligvis spare noget hvis du selv har mulighed for at trække kablerne og gøre monteringen klar til elektrikeren. Det har jeg benyttet mig af flere gange. Og de plejer at være til at tale med. hvor meget det hele koster er meget svært at vurdere uden at have set det.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis