Ukrudt...,

Jeg har ca. 400m2 have, som er fuldstændig flydt med ukrudt. Hvordan pokker får jeg det fjernet (det har været der i mange år). Nogle stykker har anbefalet at lægge plast over det hele, for at kvæle det?

Med venlig hilsen
Casper - Havefræser manden!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo vælge at give det en tur med round up, når det har taget pusten af dit ukrudt, kan du jo så noget nyt, eller endnu bedre så slår du det helt ned, og fræser efterfølgende haven godt igennem, får revet det værste af ukrudt rødderne ud af jorden, og planere efterfølgende jorden godt ud.

Så er du klar til at starte forfra, om du så vil så græs i det hele, eller om det skal planter osv.. i det.

God arbejdslyst, vejret er lige til det for tiden, selvom det måske ikke bliver nemt at finde round up lige for tiden, så jeg ville vælge den løsning med at fræse det hele.

Den med at dække det med sort plast kan du godt bruge hvis du har tid nok. Noget ukrudt skal have 2-3 år under sort plast for at du er sikker på at det er helt væk.

Det vil hjælpe os med at svare hvis du beskriver din have lidt nærmere, for hvis du bare vil have græs, er det ret simpelt at komme af med det meste af ukrudtet, men skal det laves til masser af bede, køkkenhave eller andet, skal der mere hårdhændet metoder til.
Sådan lige et spørgsmål jeg tænkte på da jeg nu læste mandens indlæg. Hvis ukrudtet står højt, dvs måske 10 cm. Kunne det så være en ide at drøne det hele over med en plæneklipper med opsamler inden man fræser det? Så man måske får samlet så mange ukrudtfrø sammen så muligt? uden de kommer i jorden?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis