køb af cykel



          
   er der nogen her inde som kan sige mig ang cykel som jeg har set hos biltema.
   om det godt sted køb den der.ser da robust ud.og ved der mange som handler
   hos dem.ders reservedele til biler er meget godt

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Cykler købes hos en cykelhandler hvis du vil have kvalitet, skal det bare være et skod jern, så køb du den hos biltema eller Onkel Harald
jeg siger også det samme som håndværkeren siger.!

at købe en cykel i cykelforhandler. der får du god service på cyklen.

hvis cyklen "sejler" i svinget efter to til tre ugers brug.
er det ikke nok med at pumpe dæk op. men der skal også spændes eger op
på hjulene. det er engands foretagende arbejde
 med mindre en ege sprænger. men dækket skal have luft reglmæssigt. (pumpes op) biltema. harald skrammel. ogsåvider
i denne samhæng. (varehus cykel). er nogle skodcykel men den store fordel i
at stille cyklen på de udsatte steder (fare for at stjæle cykel).!

men det er smag og behag.

og en varehus cykel den behøver ikke cykellås.!
de gider ikke stjæle varehus cykel.!!!
Der har været flere tests på "consum" cykler.
Dem fra HN falder totalt igennem.. flere af dem holdt ikke engang til testen.

Biltema er normalt kvalitet og jeg ville ikke betænke mig for at købe en cykel der.. Men jeg vil sige det samme om cyklerne fra Bilka, de holder også en ensartet kvalitet..
Ham der arvede min gamle cykel fra Bilka cykler da på 5. år nu..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Om du køber cykel i bilka,Biltema eller hos en cykelsmed så er rammen lavet i et af kinaerne,gruppen i Japan og dækkene er noget møg.
En tyveknægt kan ikke se hvor din nye kinesiske SCO er købt og er helt sikkert kold overfor om du har givet 2000 mere for selv samme cykel ved at købe den hos en cykelforhandler.
Om du er tilfreds med pris/kvallitet kommer jo også meget an på hvad du skal bruge den til.(udover at cykle)
René
eksempel cykle til og fra arbejde på 10 til 15 km.
er en varehus cykel ikke meget bevendt
den er noget tung og flekser en del.!
til under 1600 kr.!
og
en af mine nabo der kørte til og fra arbejde på cylel
at en varehus cykel holder gemsnit 2 år. under 2000 kr.
med en del reperationer på slid dele.!

og købte en til 5000kr. (let vægt cykel under 12 kg.).! og køre super godt
og pengene er givet godt ud og godsevice på en cykelhandler.
"fri sykler og have." i assens.?
Annonce
Jeg har købt en del supermarkedscykler i tidens løb, men de holdt som regel aldrig til min kørsel. Jeg ødelagde altid kranken pga. stort tryk. Jeg købte en god Kildemoes hos cykelhandleren for 9 år siden, som jeg har kørt mange tusinde km på. Den har nu stået 4 år inde i skuret uden at være brugt. Jeg begyndte at cykle igen for nogle måneder siden, og efter en tur til cykelhandleren, som skulle have 650 kr for at sætte den i stand igen, har jeg en god cykel, hvor man ikke kan mærke, at den er så gammel. Iflg. cykelhandleren er der stadig mange km tilbage.

Jeg vil derfor til hver en tid anbefale cykelhandleren, hvis du forventer at udfordre din cykel. Skal den bare bruges til lettere transport, kan det vel være lige meget hvor den er fra.

Mvh.
Kim

knc.

supermarkedcykler. er til tider er noget bøvl at rode i dem.!!!
Biltema cykler, samt cykler fra harald nyborg bruges i stor stil som vintercykler af cykelryttere. En af mine venner benytter sig af dette. De holder aldrig garantien ud, så han har nærmest evighedsgaranti. Onkel harald hader ham, men de er så slidte så de ikke står til at redde med den arbejdsløn vi har i danmark, så han får en ny når den går i stykker. Men de kører dem også hårdt.

Min egen cykel er fra Harald, og jeg mener ikke at jeg får 2,5 gange så meget cykelt ved at købe den fra cykelhandleren. Og service har jeg ikke brug for, jeg har jo siden her.

Jeg startede med at løsne kranken lidt og flytte et par kabler, og smøre pedal lejerne lidt.
Ellers har der ikke været noget med den. Jeg oplever ofte at de nav og gear der sidder på cykler fra harald, først sidder på cykelhandlerens efter et par år. Eks. shimano 8 gear. Hvis man vil have en cykel fra kildemoes, med de stumper der sidder på en harald cykel til eks. 2500 kr. så er man meget højt oppe i pris. Kan ikke forstå at eks. tromle bremse foran med køling samt nav dynamo skal reklameres så højt op på mærkecykler. Det kan ikke koste så meget som det gør at montere det fra start.

PS. min før omtalte ven cyklede fra nordkap til vestsjælland på en cykel fra .......... Biltema. Mener ikke at han havde nogen særlige problemer med den andet en sadelpinden knækkede.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
står det mig skal man ALTID købe cykel hos dem der har forstand på det, man ringer jo heller ikke til vvs'en hvis dit vindue går i stykker eller kører din bil til slagteren o.s.v.

så er mærket ikke så vigtigt jeg kan godt lig "Winter" andre er til "kildemoes" og andre vil heller havde "taarnby" o.s.v.

 Gøre det ordenligt eller lad være

Nej det gør man vel ikke men de tre nævnte rammer er jo alle svejst sammen af kinesere og blive vel hverken bedre eller ringere af at få forskellige klistermærker på eller solgt af X eller Y.
Der kan være forskel på den gruppe som er monteret ,men Shimano XX er ikke bedre fordi den monteres på en ramme med Kildemoes klistermærker frem for SCO eller Puch.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis