Mac Mini og Apple TV

Hej alle sammen,

Min kæreste og jeg skal snart flytte og i den forbindelse havde jeg tænkt på, at investere i en Mac Mini og måske et Apple TV.

Vi har i øjeblikket en Macbook Pro hver og tanken var, at samle alt musik, billeder og fotos på Mac Mini, som vi ville sætte til fjernsynet i stuen. Således at vi ville kunne benytte Mini og fjernsynet som et mediecenter og samlingspunkt i vores system, hvor blandt andet lyden skal kunne streames ud til forskellige højttalere via Apple Airplay.

Til Mac Mini ville vi koble en ekstern harddisk til, som jeg kunne benytte som backup via Time Machine til min Macbook Pro. Mac Mini'en skulle også benyttets som backup computer, hvis én af vores bærbare skulle stå af.

Har nogle af jer et lignende setup og har gode ideer eller andre inputs? Der findes også noget forskellige mediecenter software, hvor man blandt andet kan optage TV-programmer, men har har lidt svært ved at overskue hvordan det virker.

Til jer der har Apple TV - er det noget I kan anbefale eller vil en Mac Mini gøre Apple TV helt overflødigt?

Det blev til mange spørgsmål, men byd endeligt ind, hvis du kender til bare noget af det

God påske!!

Find det bedste og billigste minicruise på Minicruise-guide.dk. Læs også om de sjove Friv spil.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil helt bestemt mene at Apple TV er overflødig når du har en Mac Mini. 
Jeg vil mene at FrontRow er glimrende software til at afspille alle dine film. Man kan bruge Plex, hvis man er til mere avanceret. 
Hvad angår at optage tv-programmer, så har jeg bedst erfaring med Elgato produkter. De virker sgu. 

Hvis du er smart, så ment lige. Apple må snart opdatere deres Mac Mini med nye Sandy Bridge cpu'er (de er HURTIGE ). Der er namligt gået 309 dage siden den nuværende Mac Mini udkom (de plejer at opdatere deres modeller med ca 250 dage imellem). 

Hilsen Alex

Opdatering: 
Men ellers ser det fint ud. Du kan sætte din Mac Mini til at slukke fx kl 23 og tænde igen kl 09. Og brug en el-spareskinne med usb (den kan du tilslutte ekstern harddisk til, osv). På den måde sparer du en lidt strøm om natten. 
Hej Alex,

Mange tak for de gode svar!

Jeg syntes nok at jeg læste at der nok ville komme en ny version af Mac Mini i slutningen af maj, så det er nok værd at vente på, som du også siger. Jeg har forsøgt at finde info om, hvad den nye model "kan", men jeg har ikke rigtig kunne finde noget. Har du et link til en artikel, der fortæller lidt?

Find det bedste og billigste minicruise på Minicruise-guide.dk. Læs også om de sjove Friv spil.

Lige et link til http://macnyt.dk/forum
Landets vistnok ældste macforum. Hvis du har brug for yderlig input omkring mac og Apple.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis