Fritfaldsblander til blanding af mørtel ?

Hej

Jeg kan se, at stort set alle benytter tvangsblander til blanding af opmuringsmørtel. Jeg har en fritfaldsblander men vil det give en dårligere blanding, hvis jeg blot benytter den i stedet for at købe en ret dyr tvangsblander ?

Selvbyggeren

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, og en tvangsblander gør det væsentligt hurtigere også.
Du kan godt bruge din fritfaldsblandemaskine, du må ikke overfylde den, så skal den køre i lang tid,  med blandingen, jeg vil mene mindst 20 minutter.
Når den første blanding er klar, kan den jo bare stå og snurre med den næste.

Men er i to til at mure, kan det nok godt knibe at følge med.

mvh jens
Hej

Tak for svarene.

Hvis min fritfaldsblander kan blande mørtlen til en ligeså fin kvalitet som det, der blandes i en tvangsblander, hvis blot jeg blander i min. 20 min. vil jeg helt klart overveje at benytte den. Mit alternativ er en helt ny tvangsblander som jeg har set hos Primus. Den er noget billigere end øvrige mærker, så spørgsmålet er om den er lige så god.

http://www.primusdanmark.dk/tvangsblander-liter-p-909.html

Der er kun mig til at mure, så jeg kommer til at bruge masser af tid på at slæbe sten, blande m.v. Blandetiden er derfor ikke så afgørende som jeg ser det.


Selvbyggeren

Hvis du har tid nok, kan den fritfaldsblander sagtens bruges til det.

Tror ikke forskellen på den fra Primus og en Soroto er så stor, så kunne være et alternativ, men har du tid nok så spar dog de penge...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis