Hjælp til electrolux ewf1029 vaskemaskine

Hej håber meget nogle kan hjælpe os med dette problem. Vi har en electrolux WWF 1029 vaskemaskine. Og den er gået lidt i selvsving: Når vi sætter den igang med at vaske tøj starter den fint og kører godt, men et stykke inde i programmet hvor den bla kører op i omdrejningerne, så begynder den: Den begynder at hyle og larme, og når den er højt oppe i omdrejninger så stopper den, og den kører ikke programmet igennem, man kan kun komme videre ved at dreje programknappen en tand, dette resulterer den springer noget over i programmet, og dette gør den ikke vasker tøjet ordentligt og ikke tager skyllemiddel ind. Og igen når den kommer op i omdrejninger til sidst så larmer den vildt igen. Håber meget nogle kan hjælpe os med dette problem, vi kan ikke leve uden denne da vi har 2 små børn
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Noget kunne tyde på at det er logikhjulet der er gået kuk i, det er den knap du drejer på. Bag den sidder logikhjulet der styre hele processen, de kan godt gå i stykker/slides op.
Få far i en elindstalatør, han kan fixe det på kort tid.
Hej,

Det kunne være en vandventil der ikke fungerer..

Hvis den stopper efter en kort centrifugering, så er det helt sikkert der hvor den vil tage skyllevand ind, så det venter den på, men hvis der ikke kommer vand, så kommer den aldrig videre..

Hvis du vil teste teorien, kan du, når den stopper i programmet lige tjekke om ikke den er tom for vand, hvis den er det, så prøv at hælde 5-7 liter ind gennem sæbeskuffen, måske mere... Hvis den så pludselig kører videre er det meget sandsynligt en ventil...

Jeg tør godt vædde en kold øl på at det IKKE er programmet der er færdig..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

jeg takker for alle svarene..


konen tog chancen idag og startede en vask op, og den kørte igennem, men det pudsige er at indeni maskinen lå rester af en strømpe, der var revet itu.

og nede i bunden ved fronten kan man åbne op ind til den, den var fyldt med strømpe rester, så håber der kommer mere strømpe ud fremover, 

men den virker nu :-)


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis