Ålø frontlæsser renovering af stempler?

Hejsa

Ja det er jo ikke rigtigt en bil, men håber her er en der ved noget om hydraulik stempler
Jeg har en Traktor med en en Ålø frontlæsser, og stemplerne er begyndt at svede lidt rigeligt, og derfor ville jeg skifte pakningerne på dem, men er der nogle der har prøvet den slags, og ved hvordan de skal skilles ad? eller har et "exploded view" af sådan en liggende?

Håber at her er en der har prøvet det

Mvh

Morten

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det enkelt eller dobbeltvirkende cylindre?

Sæt evt et billede ind, så er det nok nemere at finde en løsning.

Hvis det er dobeltvirkende, (med en slange i hver ende af cylinderen) så er de normalt skruet sammen.

Er det derimod enkeltvirkende (en slange på cylinderen) Så er der nok en låsering på stempelstangen som skal frigives. (gennem slangestuds eller en prop. i cylinderen)

Skal dog ikke udelukke, begge typer kan være "engangsudstyr" som ikke kan repareres.

Hvad med stempelstangen, er hårdforkromningen intakt og i orden, ellers er en reparation nytteløs.

mvh jens
hvis det er løftecylinderne er det enkeltvirkende , og er det tipcylinder ( er ikke på alle modeller ) er de dobbeltvirkende
langt de fleste modeller kan skrues fra hinanden i den ende stemplet kommer ud
når muffen er skruet af , sider der en pakdåse enten i enden af røret eller i omløberen
er det en af de helt gamle modeller er det en o-ring istedet for pakdåsen
det er ret nemt at lave selv
Ok, den har både to løfte cylindre og en tip cylinder, så der er jo nok begge dele, jeg prøver at afmontere imorgen, og tage en masse billeder
Super med hydraulik ekspertise herinde

Mvh

Morten

Super, men type pladen har fået en skade lige over type nummeret
Nå men jeg har billeder, det her er til skovlen, og der kan man se et gevind, så den er jo lige ud af landevejen
http://starchild.dk/temp/front/1.jpg
http://starchild.dk/temp/front/2.jpg


Så kommer vi til de 2 løfte cylindre, og her ser det straks værre ud
http://starchild.dk/temp/front/3.jpg

Her kan jeg ikke se nogen rigtig samling, og da slet ikke noget jeg vil kunne tage fat på med noget værktøj

Her er et closeup:

http://starchild.dk/temp/front/4.jpg

Den er umiddelbart ikke til at skille ad

har jeg ret?


Mvh

Morten

Jeg sætter lige dine billeder ind


Ovenstående to billeder, det er en dobeltvirkende som nemt kan skrues fra hinanden.


De to ovenstående billeder, af dine enkeltvirkende løfte cylindre

Der er lige som en samling rundt, måske kan de være skruet sammen, det ligner det dog ikke rigtig.

Nogle cylindre er svejst sammen, så monteres der pakninger, stempelstangen skubbes ind.
Der er en dyb neddrejet rille, hvor der sidder en rund låsering,så den er under stempelstangens diameter. Den drejes op i en lille rille, det foregår gennen studsen til olien, men her er din jo svejst på. (Så kan stemplet ikke skydes ud af cylinderen, når låseringes skubbes op i den anden rille)

Nu ser det jo ud til fabrikanten, elsker at svejse, så måske er cylinderen samlet, og så er bunden svejst på tilsidst.

mvh jens

Løfte cylindrene har da også 2 slanger til sig, er de så ikke dobbeltvirkende?

Og dvs. at løftecylindrene ikke kan renoveres?
Jeg må prøve at ringe til Ålø imorgen, og se hvad de siger..

Tak for hjælpen

Mvh

Morten

Ja det havde jeg ikke lige set, men ja så er løftecylindrene også dobeltvirkende.

Umidelbart ser det jo ikke sammenskruet ud, har du kikket om bunden evt kan være skruet i?

mvh jens
tror nu ikke løftecylinderne er dobbeltvirkende , men nogle cylindre har en studs til at fange olie der er kommet på den forkerte side af stemplet ,
men de kan jo også være skiftet til nogle uoriginale
prøv at gøre dem godt rene omkring stemplet og se om der ikke er en låsering eller pakdåse , i de gamle cylidere kan de være blevet så hårde og beskidte at de umidelbart kan være svære at se

je_ns>>>> du har da vist ikke prøvet at lave ret meget af den slags , har aldrig set den type stempler hvor bunden er skruet i , og skulle der være nogle der er , er de meget sjældne , og den vej kan det jo aligevel ikke lade sig gøre at skifte pakdåse
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis